[Epitesz-barkacs] radialis ventilator

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2010. Május. 27., Cs, 11:19:56 CEST

Szervusz Lista!

Szeretnék hővisszanyerő szellőzést csinálni, és ehhez kellene minél
halkabb ventilátor. Azt már tudom, hogy a radiálisak (mókuskerék)
ebből a szempontból jobbak az axiálisnál (légcsavar). Radiálisból is
van, amelyik több nagy lapátból áll, mondjuk hétből, másikon van vagy
négy tucat kicsi. Jól sejtem, hogy ez utóbbi halkabb?

Van valakinek gyakorlati tapasztalata ilyenekkel? Egyszer már
beszéltünk itt ilyen rendszerekről, akkor fölmerült a hangtompító
alkalmazása: vastagabb csőszakasz, abban valami kőzetgyapot-szerű cucc
tölti ki a két átmérő közti különbséget. Mivel párás levegőt szívnék
el, és még hőszigetelés esetén is előjön valamennyi lecsapódás a
padláson, ezért jól tisztítható rendszer kellene, ezt inkább kerülném.

köszönöm, szia: Balázs