[Epitesz-barkacs] radialis ventilator

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2010. Május. 27., Cs, 12:26:06 CEST

Szervusz Zsolt!

> én a padlásra tenném fel a ventilátort egy flexi csővel elválasztva a bejövő
> csőtől és belülre a kőzetgyapotos cuccot, oda ahol már melegebb a levegő.

Ahol még melegebb, tehát az elszívó torkolathoz? A ventilátor a padláson lesz.

> de ha Te is fával fűtenél akkor nem lenne akkora pára tartalom bent, mert a
> kéményen folyamatosan cserélődik a levegő.

Fával fűtünk (-: de nincs alászigetelve a ház, a talajpára jön
fölfelé. Sőt, mossuk a pelenkát két gyerekre... 60% volt az átlag.

> de szerintem nem a venti zaj okozza a legnagyobb zajt, hanem a csövek
> könyökök nem jó áramlástechnikája.

Eddig egy helyen van axiális venti, azt 150 mm-es flexi alu csövekkel
kötöttem be a fürdőbe meg ki a szabadba.

> pont ez lenne a lényeg, hogy kivond a párát a levegőből.... ha jól
> gondolom...
> legalábbis a téli ablakvizesedéses gondok után...

Igen, hővisszanyerős megoldás lesz.

> ezért neked egy nagy tartály kellene amibe össze tud gyűlni a víz.

Két helyen már be van kötve csatornába...

szia: Balázs