[Epitesz-barkacs] ez milyen tolto

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 29., Szo, 09:05:53 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha csak összesen 1 cellát (azaz 1 elemet) tennék be, akkor
> kiderülne, hogy tud-e cellánkéntit ? (a másik hármat üresen hagynám)

Igen, ez egy jó módszer.

> valahogy úgy fogalmaz, hogy az első cellába berakottnál beállított
> értékeket fogja az összesnél is végrehajtani

Az nagyon nem frankó. Bár lehet, hogy úgy kell érteni, hogy van valami ügyes
progija, amivel ki tudja mérni, hogy mit raktál bele, pl NiMH-t és NiCd-t meg
tud különböztetni. Azért ez meglepne, de bármi lehetséges.

> laikus agyam szerint, ha cellánkénti, akkor cellánként is kellene
> tudnom egyedileg állítgatni

Nem feltétlenül. A cellánkénti töltés azt is jelentheti, hogy van egyféle
beállított üzemmód, ami mindre igaz, de időben szanaszét rakosgathatsz a 4
pozícióba aksikat. Pl lehet, hogy az egyikben már épp végzett a töltéssel, a
másikban csak most kezdi, mert most raktad be.

> nekem igazán kellene 1cellásat is és három cellásat is macerálnom.

Akkor vegyél egy olyat, mint amilyen nekem van.
Duracell, Model CEF80KTN

NiMH AA-nál az áram 2A cellánként,
NiMH AAA: 0,85A,
NiCd AA 1A
NiCd AAA 0,425A

Adapter is van hozzá: SMP-20W012, azaz 20W-os 12V-os, de ezt más is tudhatja,
csak a csati legyen jó, és jól bekötve. Adapter alatt egy dugasztápot kell
érteni, ami kapcsolóüzemű, nem kistrafós.

Legutóbb Ausztriában vette nekem egy srác, kemény 3ezer Ft-ba került. :-) Ha
boltban veszi az ember, lehet, hogy a duplája, ha van. Nem tudom, van-e.