[Epitesz-barkacs] maris leszakadt az uj M6-os :-)

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Május. 31., H, 15:35:55 CEST

Erdos Zoltan  <silverst at t-online.hu> 2010.05.31. 13:53:06 +2h-kor írta:

> most kaptam, m1

háááát első nekifutásra pl. nem ártott volna a  tecnológiai fegyelem betartása

AB-12/F kopóréteg
K-20/F aszfalt kötőréteg
JU-35/F aszfalt alapréteg
JU-35/F típusú aszfaltkeverékek szemeloszlási határgörbéi az ÚT 2-3.301:1997
szerint.

www.uvt.bme.hu/targyak/utterv/utterv_fi_ea/21.pdf
www.uvt.bme.hu/targyak/kl_palya/ambrus/AK_klpsz_8.pdf
-----
második nekifutásra:
valóban a dolomitot sem, vagy akár tört betondarabokat sem (ilyet Ausztriában
is csinálnak),
valóban a víz nem mosta volna el

ha nagyon messziről kellett volna hozni, akkor helyi anyagokat is el lehetett
volna
sütni, (akár agyagot is, de azt más módon, más anyagokkal kellett volna
bekeverni,
és azt pl. juhlábhengerrel, ideális tömörítő eszköz, akár 60 cm-t is tömörít
egy munkamenetben )

-------------------
http://www.maesholnap.hu/portal/cikk_print.php?idc=20060719-122152

Aszfalt és/vagy beton?

Mint minden szakmának, az útépítésnek is megvannak a maga műszaki és
gazdaságossági okai, hogy mikor és melyik megoldás hasznosabb: az aszfalt vagy
a beton. Az elmúlt években több szakmai konferencia is foglalkozott ezzel a
témával. Mindenesetre az előnyök és a hátrányok mérlegelése segítséget
nyújthat az adott körülményeknek leginkább megfelelő burkolattípus
kiválasztásához.

Minőségi jellemzőit tekintve (áteresztő képesség, teherbírás, balesetveszély,
környezetterhelés) a magyar úthálózat több mint 50 százaléka rossz minőségű,
3-5 százaléka életveszélyes.

Az aszfalt pályaszerkezetű utak burkolatát 5-10 évente kell felújítani, a
betonutakon 3-8 évente csak a hézagkiöntéseket kell javítani, nagy felújításra
pedig 25-30 év után van szükség.

szóval elgondolkodtató dolgokat láttunk