[Epitesz-barkacs] stabilizált vályogház

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Május. 31., H, 20:05:30 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.05.31. 19:19:39 +2h-kor írta:

> Sőt, bármit, vízzel lehet üveget, fémet, megafenetudja mimindent is vágni.
>
> Azért akárhogy is, én erősen talajvizes, árvizes jellegű területen
> egyáltalán  nem bíznék a vályogban.

itt a mi falunkban néhány vályogházat láttam nem talajvizes, nem árvizes
területen,
és a téglaalapon (kátrányos, bitumenes lappal szigetelve ) álló alsó
kb 25 cm csíkban rendszeresen ledobja a vakolatot, duzzad

a vízállóság viszont ezt megoldaná, ha új építést kellene kezdeni,
kipróbálnám

> Viszont nem belvizes, csak ideiglenesen (néhány órára-napra) elönthetős
> területen a telkemet olyanra csinálnám, hogy rendesen alapozott betonkerítés
> lenne körbe, és a kapunál hirtelen megoldható lenne a vízbetörés lezárása
> úgy,
> ahogy szokták amúgy csinálni nagyban műtárgyaknál. Tehát horony a betonban a
> kapu két szélén, amibe becsúsztathatók betonelemek némi tömítéssel.... max
> létrán vagy lépcsőn kell kimenni, és beszállni kint a csónakba. :-)

és látod, az ilyen egyszerű módit 1mmillió háznál sem tudott senki :-)
pedig jó ötlet