[Epitesz-barkacs] stabilizált vályogház

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Május. 31., H, 20:53:51 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> itt a mi falunkban néhány vályogházat láttam nem talajvizes, nem
> árvizes területen,
> és a téglaalapon (kátrányos, bitumenes lappal szigetelve ) álló alsó
> kb 25 cm csíkban rendszeresen ledobja a vakolatot, duzzad

Hát ez az!

> a vízállóság viszont ezt megoldaná, ha új építést kellene kezdeni,
> kipróbálnám

Én max úgy, hogy felhúznék egy magában álló falat egy kis medenceszerű
képződményben, aztán ha kész, kiszáradt meg ami kell, hogy kész legyen,
elárasztanám az alját vízzel, és mérném, hogy mi változik méretben.

Viszont mivel ennek sok értelme nincs, nem vagyok én építésügyi meeeiii, inkább
lemondanék róla, és keresnék szilárdabb, víznek tutira ellenálló anyagot.

> és látod, az ilyen egyszerű módit 1mmillió háznál sem tudott senki :-)
> pedig jó ötlet

Sajnos nem olyan egyszerű, és nem is olcsó. Pl ha lenne egy 30x30m-es telek (nem
túl nagy ez), ehhez ugye kellene 120m hosszon elég jól megalapozott, vagy
támasztékokkal ellátott betonkerítés abban a magasságban, ami biztosan több,
mint a szóba jöhető víz. Ha ez pl 60 centi, akkor kell össz-vissz jó méter, és
min. 15 centi, azaz 18m3 beton, illetve még támaszok belülre. A 60 centi víz
elég jelentős nyomással bír.

szóval nem olcsó, sok meló, ez lehet az oka, hogy nemigen csinálják meg.

Valószínű a sima kerítésbeton, amit el szoktak követni többféle magasságban, nem
alkamas rá. Ha megakadályozzák a víz bejutását az ingatlanra, esélyes, hogy
bedönti a víz.

(60 centis víznek méterenként 36mkp bedöntő nyomatéka van. Tehát fogok egy
méteres ilyen betont, és rárögzítek a tetejére vizszintesen és merőlegesen egy
erős vaskart, aminek a végére rápakolok 36 kilót, szerintem bizonytalan, hogy
nem dől-e fel.)