[Epitesz-barkacs] szabadsaghegyi digit tvado?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Nov. 1., H, 06:47:53 CET

gyapo  <gyapo at freemail.hu> 2010.11.01. 06:09:47 +1h-kor írta:

> Milyen del? A mi szelessegi korunkon a "del" kb. 335 m/s sebesseggel halad.

pontatlanul fogalmazhattam, szóval

egy  "napóra feladatot támogató" pálcát szerelnék fel olyan helyen a telken,
ami "délben"  a ház falára vethetne árnyékot

és

pl. egy "központi órának" tekinthetném  http://www.pontosido.hu/ts/time1s.cgi
-t
( a kfki atomóra kijelzőjét az én gépem "nem éri el", valamilyen pénzért
vehető
jogosultságot hiányolt, annyit meg nekem ez "nem ér annyit" )

talán a pontosido.hu  van annyira pontos, mint ha a déli harangszó első
kongása a
kossuth rádión, vagy valamelyik TVadó déli harangszója?

komoly kérdés persze, hogy a  téli 12h, vagy a nyári 1órával előre állított
12h (ami télen csak 11h) az igazi?

pláne, hogy pl.
a földhivataltól 6000HUF-ért kikért térképnél is csak az van kiirva, hogy
"mérésre nem alkalmas", az az észak az utca irányához képest is pontatlan,

szóval "ez pontosan így van, körülbelül" szinten van a "tudomány mai állása"
szerint is :-)