[Epitesz-barkacs] szabadsaghegyi digit tvado?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Nov. 1., H, 10:49:36 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.11.01. 10:43:04 +1h-kor írta:

> Van a rajzodon egy piros pötty, ahol az antenna van. Oda is írtad, hogy az
> antenne innen tekint.

a kültéren megrohadt kb 20évvel ezelőttől kb 15évvel ezelőttig működött
jól, aztán nagyon nem volt kedvem felmászni leszerelni, és pár nappal
ezelőttig ott fent rohadt, de az volt az "irányminta"

aztán egy ugyanolyan pillangó került fel a tetőtérbe (a piros pötty)
és az annyira "jó maradt", hogy nemhogy nem rozsdásodott meg, hanem
lánghegesztő rézpálcának néz ki ma is (ezért kezdtem a rezes antanneforrasztós
kérdéssel), azután a külső antennaroncs leszedésekor derült
fény a rozsdásodásra, és ezután néztem meg mágnessel
a "rézpálcának látszó" antennát.....

> Az fontos, hogy ne az épületen keresztül tekintsen!

csak a szelemen és a hullámpala "takarja", tehát betonvas, meg ilyesmik
nem, és vagy 15éve emiatt használjuk most is, és az 59. sávon
(RTL, stb) mindig is jó volt.

> Az sem elég, ha csak a saját épületed fölött lát el, ha van a nézési
> irányban
> nem messze valami jó magas ház, mert az eléggé elcseszheti a vételt.
>
> Ha ez evidens, és fel van kellő magasságba emelve, akkor rendben van.

most, (negyed órája, fél 12 óta) a 62-es csatornájú Duna már megy

olyan, mintha az 59-es csatornát ( arányaiban ) pl. 1kW -tal
sugározzák és a 62 csatornát meg csak 500Wattal
( az RTL akár 15fok eltéréssel is veszi az adást, de a Duna meg 2fok
eltérésnél dobja a bakancsot a digitális adásnál -- a mi utcánkban -- )