[Epitesz-barkacs] szabadsaghegyi digit tvado?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 1., H, 13:17:54 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> csak a szelemen és a hullámpala "takarja", tehát betonvas, meg

Hát te tudod, de el tudom képzelni, hogy ezek is hátrányosan érintik a vételt.
Ha lehetséges, még nincs semmi fixre szerelve, próbáld ki, mi az ábra, ha semmi
az égvilágon nem esik útba neki a vételhez.

> nem, és vagy 15éve emiatt használjuk most is, és az 59. sávon
> (RTL, stb) mindig is jó volt.

Az RTL nem mérvadó, mert - szerintem - valami bődületes teljesítménnyel
nyomulnak. Az akkor is jó, ha befogok valami távolabbi adót, nem is kell
foglalkoznom azzal, hogy az antenna merre áll.

> most, (negyed órája, fél 12 óta) a 62-es csatornájú Duna már megy
>
> olyan, mintha az 59-es csatornát ( arányaiban ) pl. 1kW -tal
> sugározzák és a 62 csatornát meg csak 500Wattal
> ( az RTL akár 15fok eltéréssel is veszi az adást, de a Duna meg 2fok
> eltérésnél dobja a bakancsot a digitális adásnál -- a mi utcánkban --

Hát kb ez az ábra, szóval  ha kicsi a venni kívánt adó, akkor célszerű a
geometriai viszonyokat javítani.

Különben nem parabola kell ahhoz a digitv-hez? Vagy ez nem az? Csak kérdezem,
nem tájékozódtam.