[Epitesz-barkacs] Párátlanító gép

Szaniszló Zsolt szaniszlo.zsolt at gmail.com
2010. Nov. 3., Sze, 10:14:28 CET

Üdv,

Párátlanító gép vásárlása előtt vagyok néhány nappal, a vásárláshoz
kérnék tanácsot.

A házunk: 38-as fal, 2 szintes lakás, összesen 105m2, lenn a nappaliban
teregetünk, napi 2 adag átlag és sok-sok penész, folyamatosan jön elő,
teljesen kikészít.
Először szárítógépen gondolkodtunk, de úgy tűnik, hogy páramentesítő
kell nekünk, mivel tegnap szereztem egy mérőt és 85-90% páratartalmat
mutatott. Szellőztetni szellőztetünk, de két kisgyerek mellett persze
nem lehet az ablak egész nap nyitva.
A költségeinket alaposan le kell faragnunk (sváci frank rulez), vagyis
nappal 20-21, éjszaka 17-18 fok van a lakásban. A szigetelés jó lenne,
de egyelőre csak álom.

Két típust néztem ki:
- Fagor DH-22 - erről olvastam egy tesztet (birdie.hu), mely jó színben
tüntette fel ezt, de néhány hozzászólásokban kifogásolták a készülék
anyagminőségét többen is (csörög + zörög stb.)
- Dantherm DH 720 vagy Dantherm CD400-18 - erről gyakorlati
tapasztalatom nincs, és nem találtam semmit róla a neten sem, egy
ismerősöm uszodák, medencék építésével foglalkozó cégnél dolgozik, és
Dantherm termékeket használnak, úgyhogy gondolom jó cuccok.

Esetleg szívesen veszek más személyes tapasztalatot is, más gyártók
termékeivel.
Köszönöm!
Zsolt