[Epitesz-barkacs] tengelyiranyban tamasztas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 5., P, 07:01:17 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a venti kb 22cm átmérőjű, és első kanyarban 1400-as motorral
> pörgettem, de az kevésnek bizonyult, és ma raktam rá ezt
> a köszörűmotort, ezzel érzi jól magát

Végülis lehet, hogy nem ciki. A kerületi sebesség, ha a lapát 22 centi átmérőjű,
kb 34m/s, ami kétségtelen, hogy alatta van a vágótárcsák megengedett 80m/s
sebességének, de persze más egy vágótárcsa, és más egy ventillátorlapát. Gondolj
a köszörűkőre, ami ehhez a fordulatszámhoz van méretezve.

> a gyári leírásában a fordulatszám sajnos nem szerepelt,
> és én fordulatszámot nem mértem (amikor még a saját
> motorja pörgette)

Ha láttad a saját motorját, azt meg lehet rajta állapítani, hogy 2 vagy 4
pólusú-e. Ebből jön a fordulatszám.

> holnap nekiállok a rögzitést kijavítani ( a 40cm-es toldat a 3000-es
> fordulatot egyébként jól bírja  )

Ez valami rugalmas dolog, gumicsődarab vagy ilyesmi? Ezzel is lehet probléma.
Kis görbeség, ami miatt létrejön egy jelentős centripetális erő, ami ha tovább
bírja görbíteni, egy pillanat alatt szét tud repülni. Bizonyos vastagság alatt
vagy rugalmasság esetén a tökegyenes valami is szétrepül. Ez egyfajta
stabilitási probléma (matematikailag).