[Epitesz-barkacs] ellenaramu Re: Paratlano gep

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 5., P, 07:17:55 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> MÜ-III védőcső 13,5mm. Ár: 27 Ft,
> ez egy 2,5m -es szálra vonatkozik?

Nem tudom, lehet. Én is ilyesmiben gondolkodtam korábban. Úgy könnyű
megcsinálni, hogy vesz az ember (jó drágán) egy nagyátmérőjű pvc csövet, és
abban helyezi el a csőköteget, de nem összevissza kell, hanem úgy, hogy
keresztben is tudjon áramolni a levegő a csövek között. Nem nehéz megcsinálni,
mert pvc ragasztóval a csöveket rendezetten lehet egymáshoz hézaggal is
ragasztani.

Úgy nézne ki, hogy kell egy pvc lemez, ami ki van furkálva pont úgy, ahogy a
csövek elrendezése kívánja, ebbe is bele vannak a csővégek ragasztva mindkét
végüknél. Ez be van tolva a csőbe, de úgy, hogy mindkét végnél van egy-egy T
idom.

Az egyik áramlási irány a vékony csöveken belül van, és egyenesen megy, a másik
meg a két végen lévő T idomokon át oldalról, és a csöveken kívül megy.

A hossza elég tetszőlegesen növelhető, és persze a nagy cső átmérője is. Az
egész hóbelevanc szőröstül-bőröstül pvc, ezért a tisztítása akár durva
vegyszerekkel elárasztva is végezhető, de ha a bentről kifelé menő levegőben
lévő, pl konyhai olaj-zsír...aerosolok miatt eldzsuvásodott felületekről van
szó, az se lehetetlen, hogy ez az egyenes csövekben menjen, és alkalmas
eszközzel (üvegmosószerű valami) egyessével is megpucolhatók végszükség esetén,
illetve az egész könnyen szétszedhetőre is készíthető.