[Epitesz-barkacs] ellenaramu Re: Paratlano gep

Kormos Imre ikormos at freemail.hu
2010. Nov. 5., P, 09:20:05 CET

Én meg alufóliában gondolkodom.
Ugy tervezem megcsinálni, hogy a hőcserélős rész eldobható lenne, nem
tisztítható.
Vagy ezen a listán, vagy az elektroson csinált már valaki ilyesmi hőcserélőt
vékony (emlékeim szerint négyzetalakú) rézlemezekből szigetelőrétegnek meg 1
cm vastag hungarocell csíkokat tett.
A felépítése nagyon egyszerű volt:
-Leteszel egy lemezt
-az alsó és felső élére ráfektetsz egy 1cmx1cm-es hungarocell csikot
-ráteszed a következő lemezt
-az jobb és baloldani élére ráfektetsz egy 1cmx1cm-es hungarocell csikot
-- igy tovább....

A végén a levegő a négyzetek között átlósan tud közlekedni, és nem
keveredik. Remélem így érthető a működése.
Az egészet érdemes hőszigetelt dobozba tenni.

Én ezt annyiban módosítanám, hogy nem négyzet alapból indulnék ki, hanem
jóóól megnyújtott hatszögből.
Így ellenáramú lenne a hőcserélő.
Meg persze erősebb alufóliát ragasztgatnék (lehet, hogy nem is kellene
ragasztani, csak a végén megszorítani), és keményebb hungarocellt használnék
keretnek, hogy önhordó legyen.
Esetleg az egész betét lépésálló hungarocell táblával indulna alul-felül.
Ha elkoszolódik, egy óra alatt lehetne új betétet csinálni, és az egész
lenne egy fél tekercs alufólia ára.

Már csak meg kellene csinálni. Ja, és figyelni a lecsapódott pára
kivezetésére. Ezt még nem gondoltam át...

KI

Az