[Epitesz-barkacs] ellenaramu Re: Paratlano gep

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 5., P, 09:40:45 CET

Kormos Imre wrote:

> Én ezt annyiban módosítanám, hogy nem négyzet alapból indulnék ki,
> hanem jóóól megnyújtott hatszögből.
> Így ellenáramú lenne a hőcserélő.
> Meg persze erősebb alufóliát ragasztgatnék (lehet, hogy nem is kellene
> ragasztani, csak a végén megszorítani), és keményebb hungarocellt
> használnék keretnek, hogy önhordó legyen.
> Esetleg az egész betét lépésálló hungarocell táblával indulna
> alul-felül. Ha elkoszolódik, egy óra alatt lehetne új betétet
> csinálni, és az egész lenne egy fél tekercs alufólia ára.

Lehet, hogy ezt volna érdemes vékony alulemezből megcsinálni.

> Már csak meg kellene csinálni. Ja, és figyelni a lecsapódott pára
> kivezetésére. Ezt még nem gondoltam át...

Csak annyi a teendő, hogy élére kell állítani. A kimenő levegő bemeneti nyílása
felül lenne, ami kívül ugye alul van, és ha kicsit lejt kifelé, akkor lecsurog a
pára, és kint kifolyik.

Azt nem tudom, hogy ha kint kemény fagy van, akkor mi lenne. Lehet, hogy ki kéne
valamit találni arra, hogy a kifelé csurgó lé ne akarjon megfagyni a
hőcserélőben. Erre talán az a megoldás kínálkozik, hogy néha mindkét járaton
kifelé kellene, hogy haladjon a levegő, tehát szakaszosan, és csak a leolvasztás
idejéig.

Ezért is lenne célszerűbb nem fóliából kiindulni.

A tisztítás itt is megvalósulhat valami zsíroldó vegyszeres elárasztással, ha
kibírná a nem túl nagy nyomásokat.