[Epitesz-barkacs] motor kerdes nekem is.

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 5., P, 10:43:53 CET

vajk fekete wrote:

> a kerdes: van egy 1kW aszinkron motorom egy olcso funyirobol.
> nyitott, es a funyiroban volt a tengelyen a kes alatt egy turbina,
> ami brutal hutest adott neki.

Ha ezt használnád elszívásnak, akkor a teljesítmény töredéke lesz annak, mint
amit a 750W-os motor tudott, mert ez a motor, az 1kW-os zömmel a fűnyírásra ment
el, a rajta lévő hűtés csak elenyésző kis része lehet a teljesítménynek.

> az a kerdes, hogy alkalmas lehet-e ez nekem az elszivohoz? nincs
> benne az elszivott legterben, csak a muhely legtereben. burkolatot

??? Ez nem úgy működik, hogy a motor fentről szívja a levegőt, lent pörgeti ki,
és átáramlik a motoron? Vagy ezt átalakítanád?

>  - mennyire lehet alkalmas akar 1-2 ora folyamatos uzemre?

Szerintem ez, ha csak ezt a turbinát hajtja, külön hűtés nélkül is ki fogja
bírni a folyamatos üzemet is. Én 1-200W-ra taksálom a tehhelését.

>  - az hogy nyitott mennyire baj? max finom port kap, faj az neki?

Nem baj, eleve tömve van szeméttel a motor is, ha fűnyírásra használják.