[Epitesz-barkacs] motor kerdes nekem is.

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 5., P, 10:57:33 CET

vajk fekete wrote:
> elsikkadt a lenyeg.
>
> a funyiroban volt rajta egy kis turbina, ami a motoron atszivta a
> levegot, es intezte a fu kosarba fujasat. ezt elhajitom, mert eltort
> meg nem kell nekem.
>
> helyette teszek ra egy baromi nagy vas lapatkereket, ami gyarilag egy
> 750W elszivoba valo. de a huzat amit ez csinal, az kell nekem, a
> motortol el lesz valasztva, a motornak ez semmi hutest nem csinal.

Akkor tényleg félreértettem.

> igy a motornak nem marad ventije. raadasul mivel nyitott, be kell
> dobozoljam. ha teszek ra egy 10-20W-os muszerventit (azt a nagy 15-20
> centiset), az eleg lehet neki?

Az biztos, annak már jelentős a huzata. Onnan gondolom, hogy egy klíma
kültérinek szintén 20W körüli ventije van, és több kW-ot le tud fújni,
méterekkel odébb is lobognak faleveles ágak.

> tovabba a funyiroban nem volt folyamatos az uzem, es allando sem a
> terheles. itt meg eleg allando lesz a terheles, es akar 1-2 orat is
> mehet folyamatosan. nem gond az neki?

Szerintem nem. Ez a motor elég kicsi, szóval egy kis kert lenyírásakor simán
beállt az állandósult állapot hőfokra. Jó lesz ez, csináld csak meg nyugodtan.