[Epitesz-barkacs] Párátlanító gép

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2010. Nov. 6., Szo, 16:26:00 CET

Sziasztok!

Itt nekem valami nem kerek! Indító leveledben rendkívül magas
páratartalomról írtál, annak szerintem semmi köze a ház
hőszigeteléséhez! Sőt, a szigetelés még azt a kevés párafelvételt is
meg fogja akadályozni, ami a szigeteletlen falból kifelé el tudna
párologni.

Csak halkan kérdem: nem arról van szó, hogy rosszul
vízszigetelt/szigeteletlen falak, padlózat leheli be a párát (vagy
jelentős részét) a talajvízből?

Életvitelből eredően valóban lehet magas a páratartalom, ezt részben
lehet módosítani, de óvatosan a javaslatokkal, egészen más feladat az
ötletelés, meg hogy valaki nap-mint-nap főz és mos a családra.

A konyhai párát lehet csökkenteni, ha nem forr fedetlen edényben lé,
de vannak olyan feladatok, ahol ez elkerülhetetlen. Ezen a közvetlen
páraelszívó segíthet, ami persze energiaveszteséggel jár. Vissza is
lehet(ne) nyerni ezt az energiát, csak érdemes körülnézni, mennyiért
kínálnak ehhez berendezést:(

Száz oka is lehet annak, miért nem célszerű lakáson kívül teregetni.
Ezen csak a kondenzációs szárítógép segít, az meg szintén drága dolog.

Egy 50-100e Ft közötti páramentesítő sokat tud ezeken a problémákon
segíteni, időleges megoldásként jó lehet. Az épület külső
hőszigetelése nem lesz gyógyír, szerintem leginkább az alulról jövő
párabeáramlást kellene először kizárni.

Üdv
pi