[Epitesz-barkacs] Párátlanító gép

Lantos Gabor lantos.gabor at freemail.hu
2010. Nov. 6., Szo, 18:18:12 CET

Sziasztok,

A hozzászólásom elsősorban hjozsinak és Pataki István -nak szól :)
Mint ugyanilyen helyzetben küszködő 4 tagú családnak vagyok a tagja, a két
kisgyerekünk 1,5 és 3,5 évesek.

> Ez vitathatatlan. Valóban a levegő páratartalmáról volt szó, ezen tényleg
nem segít a hőszigetelés, az akkor old meg valamit is, ha a falak nedvesek,
penészesek, tehát az ő felületüknél lenne túl magas a páratartalom.
Bizony, hogy nem segít, sőt, sokkal rosszabb azóta nálunk a helyzet.
10 centis hőszigetelést kapott a ház.
Amikor a hőszigetelést megcsináltattuk, mindenki biztos volt benne, hogy ez
megoldja a penészedési problémát, és a gázszámla is jelentősen csökkenni
fog.
A házunk kb. 10 éves, B30 -as téglából van.
Amikor a szigetelés fel lett téve, belül az egyik fal már láthatóan alulról
vizesedett, így meg is kezdtük a szükséges munkálatokat csőtörés feltárása
ügyében.
Nem az volt, kiderült, hogy a háznak nincsen alulról szigetelése :(
Olyan szinten vizes minden fal, hogy nyáron is volt penész, holott minden
ablak folyamatosan nyitva volt, még akkor is, amikor itthon se voltunk.
Bármilyen kezelés után a falon kb. 2 hét múlva ugyanúgy ott volt a penész,
próbálkoztunk sokmindennel, a legjobb tapasztalatunk a domestos -sal való
"lefestés" volt.
A gázszámla sem csökkent jelentősen, igaz, mi nem is fűtünk eszetlenül,
nappal 20-21 fok, éjjel 18 -at tartunk.

De bizony, ezt mint hasonló cipőben járó, meg is írtam az eredeti kérdezőnek
magánban

> Ezt ugyanabból a gondolatmenetből lehet kizárni: ha bent meleg a levegő,
akkor a hideg talaj, fal nem tud olyan nedves lenni, hogy a felfűtött
légteret ennyire képes legyen bepárásítani. Fűtetlen helyiséget már igen, pl
egy pincét, aminek földnedves állandóan a talaja, fala.
Ó, dehogynem, de még mennyire...
Amikor próbálgattuk a most pár hete megvett páramentesítőt, direkt a
legrosszabb állapotú szobába tettük be egy pár órára kibontakozni a
készüléket, úgy, hogy az ajtót is rácsuktuk, tehát gyakorlatilag zárt térben
dolgozott.
Az eredmény megdöbbentő volt, mind a kinyert víz, mind a levegő minőségének
változásában !
Gyakorlatilag "hegyi levegő" lett a szobában pár óra alatt.
Kb. 5-6 óra alatt 1,5 - 2 liter vizet gyűjtött be.
Ezt az eredményt azóta is tudja hozni (sajnos) a ház bármelyik részében.

> Napi három mosásról volt szó. Ez napi 10-15 kiló körüli cucc. Szerintem ez
egy szinte mániákus mosási igényt mutat, napi több ruhacserét tételez fel,
vagy rengeteg embert, esetleg bérmosást. Ismertem olyan hölgyet is, aki
mindent az égvilágon kivasalt, vizesen. Szinte egész nap vasalt.
Gőzvasalóval. Mintha > az az alsógatya, alsóing, zokni... nem lenne
használható vasalás nélkül. Mindent vasalt! Rákérdeztem, aszonta, hogy
máshogy nem fér be a szekrénybe.
Napi három mosás valóban durva, nálunk amikor a gyerekek babák voltak azért
ez megállt napi 1 -nél

> Aztán a fürdés. Ha forró vízzel fél órán át locsolja magát minden
családtag, az bitang mennyiségű gőzt képes fejleszteni, ráadásul ennyi
melegvizet kifizetni.... Lehet, hogy csak alkalmasra kicserélt zuhanycsap
kellene, amit el lehet zárni, és ki lehet nyitni úgy, hogy biztosan ugyanaz
a hőfok jön újra. Ha ez nem > áll fenn, hanem tökölni kéne az állítgatással,
akkor inkább úgy hagyják, dől a víz, meg a gőz.
A gyerekek imádnak pancsolni, ebből nem igazán lehet engedni :)
Én is nagy zuhanyzós vagyok, de én ha kijöttem, mindig kinyitom az ablakot
szelllőzni, de szinte semmit sem változtat a helyzeten.

> Végül mese nincs, ha tömve van egy lakás olyan növényekkel, amiket naponta
sok liter vízzel kell meglocsolni, akkor az a napi sok liter víz el fog
párologni naponta.
Nincs bent egyetlen virág sem, elég nagy a kert.

> Szóval én komolyan venném az életmódbeli kérdéseket, ezek közül is ezt a
fenti 4-et.
Én meg inkább a párásság valódi okát keresném/kerestetném meg, saját
példánkból okulva.

Annyit tennék még hozzá, hogy mi csak akkor használjuk az eszközt, ha nem
vagyunk itthon, hogy ne okozzon a gyerekeknek semmi bajt, ez kb. napi 1,5 -
2 órányi üzemeltetést jelent, ami hatására lassan, de látványosan a falakról
is kezd csökkenni a vizesség, ami eddig kb. 60-80 cm. magasságig volt
csuromvizes annyira, hogy a vakolatot is ledobta már korábban.
Remélem sosem tudjátok meg, hogy valójában milyen is ez.
Az üzemeltetés nálunk átmeneti, pár hónapot kell így még kihúznunk, így pont
nem foglalkoztat, hogy mennyibe is kerül az eszköz üzemeltetése, a gyerekek
és a mi egészségünk sokkal fontosabb !

Sziasztok: G.