[Epitesz-barkacs] tengelyiranyban tamasztas

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Nov. 6., Szo, 18:37:53 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.11.06. 17:30:36 +1h-kor írta:

> Hogy te miket nem találsz!

:-)

> Asszem nincs minden figyelembevéve.

a tudomány 1912-ik évi állása szerint :-)

> [...]
> henger, és itt tekintjük a betáp energiát, és megnézzük, hogy a szíjhajtás
> túlvégén mi jön ki a másik tengelyből, akkor persze, hogy jó hatásfok jön
> ki.
>
> De ha úgy nézzük, hogy van egy üzem, amiben többféle gépentyű kell legyen,
> de
> nem kell, hogy ezek mind egyidejűleg járjanak, de a hajtás ilyen, akkor mind
> jár, és fogyaszt, surlódik...
>
> Az meg más kérdés, hogy ha a villanymotornál a betáp vill energiát vesszük
> kiindulásnak, míg a transzmissziós mókánál meg a mechanikai teljesítményt,

itt azért látnunk kell, hogy 1920 előtt ez könnyebben, és olcsóbban volt
megvalósítható,
(a transzmissziós hajtást, mert azt egy szaros gőzgép is megoldotta olyan
helyen,
ahol villany sem volt )  (pl 1912-ben Vecsésen csak ekkor lett "villámtelep")
mint pl. mondjuk akkor egy nagy műhely 100esztergagépét kicsi villanymotorral
felszerelni.

> Az kétségtelen, hogy egy nagyon nagy villanymotor hatásfoka sokkal jobb,
> mint
> egy icipicié, aminek elektromos okai vannak. Ha csak tengelyvégtől nézzük a
> dolgot, akkor a valamit közvetlen hajtó villanymotor nyilván jobb hatásfokú,
> mintha innen még jön egy szíjhajtás.
>
> Az egésszel csak azt akartam mondani, hogy nem célszerű az egyik létrát
> összehasonlítani a másik tojással. :-)

én sem kívánom a transzmissziót visszasírni, csak tele van a hócipőm a mai
tudatosan sz at r minőségben gyártott villanymotorokkal, meg a tudatosan
rossz minőségű (garanciaidő utáni első napra megdöglésre tervezett)
ketyerékkel