[Epitesz-barkacs] Párátlanító gép

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 6., Szo, 20:33:12 CET

Lantos Gabor wrote:

> Bizony, hogy nem segít, sőt, sokkal rosszabb azóta nálunk a helyzet.
> 10 centis hőszigetelést kapott a ház.

Le is mentetek a hőszigeteléssel a talajba?

Nálatok a fal nedvesedése a fő probléma, ha jól veszem ki, de ha fűtötök is,
szellőztettek is néha, nem hinném, hogy előáll a 90%-os páratartalom. A penész
tök más tészta, az a víztől van.

Azért fura nekem ez az egész, mert egy ismerősömnek van egy mészkőből épült
háza, és csak 5 centi hungarocellt kapott, de azt a föld felszine alá fél
méterrel is (lehetett volna még lejjebb). Persze neki szerencsésebb a helyzete,
mert itt a talajvíz jó marha mélyen van.

Előtte méter magasan volt csuromvíz a fal. Valami szigetelést sikerült
felfedezni a fal alján, de szerénke volt nagyon. Az összes padló fel lett
bontva, mély gödörré ásva, került oda kúlékavics meg szigetelt aljzatbeton...,
szóval onnan már nem jött föl többé víz. A csapadékvíz meg a fél méterre leásott
hungarocell miatt nem jutott hozzá a falhoz. Betonjárda is került a ház köré,
ami tőben a falról lecsurgó víz behatolása ellen tömítve lett.

Ha magasan van a talajvíz, akkor az lehet, amiről írtál, ez pech. Ezesetben itt
lehet egy megoldás:

http://www.szigeteles.net/szigeteles/vegyi-szigeteles/

Persze írod, hogy csak keveset kell kibírni, nyilván elköltöztök...

> Amikor a hőszigetelést megcsináltattuk, mindenki biztos volt benne,
> hogy ez megoldja a penészedési problémát, és a gázszámla is
> jelentősen csökkenni fog.

Ez az esetek zömében meg is történik. Főleg B30 esetén.

> akkor a hideg talaj, fal nem tud olyan nedves lenni, hogy a felfűtött
> légteret ennyire képes legyen bepárásítani. Fűtetlen helyiséget már
> igen, pl egy pincét, aminek földnedves állandóan a talaja, fala.
> Ó, dehogynem, de még mennyire...

Mit mértél?

> Amikor próbálgattuk a most pár hete megvett páramentesítőt, direkt a
> legrosszabb állapotú szobába tettük be egy pár órára kibontakozni a
> készüléket, úgy, hogy az ajtót is rácsuktuk, tehát gyakorlatilag zárt
> térben dolgozott.
> Az eredmény megdöbbentő volt, mind a kinyert víz, mind a levegő
> minőségének változásában !
> Gyakorlatilag "hegyi levegő" lett a szobában pár óra alatt.
> Kb. 5-6 óra alatt 1,5 - 2 liter vizet gyűjtött be.
> Ezt az eredményt azóta is tudja hozni (sajnos) a ház bármelyik
> részében.

Szóval egy szobában folyamatosan ki tud termelni 3 óránként egy liter vizet kb?
Az nagyon durva. Itt a ház szinte vízben állhat.

> Napi három mosás valóban durva, nálunk amikor a gyerekek babák voltak
> azért ez megállt napi 1 -nél

Nem csak az számít, hogy hány mosás, hanem hogy mi a módja. Csurgóra
kiteregetett ruhák, vagy kemény centrifutázás?

> A gyerekek imádnak pancsolni, ebből nem igazán lehet engedni :)

Hát ha kádban történik, az egész más, főleg kicsi gyerekeknél gyerekkádban
esetleg. Na de ha folyamatosan ömlik a zuhanyból a víz, azt anyagilag is nehéz
bírni.

> Én is nagy zuhanyzós vagyok, de én ha kijöttem, mindig kinyitom az
> ablakot szelllőzni, de szinte semmit sem változtat a helyzeten.

Ez a látszat. Nem tudom, zuhanyoztál-e már olyan helyen, ahol a fal semennyi
vizet nem tud bevenni. Hát ott akkora baromi nagy gőz tud keletkezni, hogy az
ember nem lát el 2 m-re. Ha a fal képes a vizet benyelni, ez nem jön létre.
Természetesen simán visszaadja később. Tehát nagyon csalóka, hogy á, az úgyse
számít. Azért nem, mert beszívja a fal a levegőből, nem is nagyon van mit
kiszellőztetni.

> Nincs bent egyetlen virág sem, elég nagy a kert.

Jó, én a 4 lehetséges belső vízforrást soroltam fel, ebből a növények néha
nagyon jelentősek.

> fenti 4-et.
> Én meg inkább a párásság valódi okát keresném/kerestetném meg, saját
> példánkból okulva.

Ezek valódi okok lehetnek. Természetesen ha vízben áll a ház (talajvízben), és
nulla a fal szigetelése, akkor mese nincs, ez egy kőkemény ok. Lehet, hogy nem
csak a falak szigeteletlenek, hanem a padló is, nem? Parketta van? Nem rohad?

> Annyit tennék még hozzá, hogy mi csak akkor használjuk az eszközt, ha
> nem vagyunk itthon, hogy ne okozzon a gyerekeknek semmi bajt,

??? Milyen bajt tudna a gyerekeknek okozni? (A zajon kívül).

> ez kb.
> napi 1,5 - 2 órányi üzemeltetést jelent, ami hatására lassan, de
> látványosan a falakról is kezd csökkenni a vizesség, ami eddig kb.
> 60-80 cm. magasságig volt csuromvizes annyira, hogy a vakolatot is
> ledobta már korábban.

Akkor mégiscsak nem olyan sok a falakból jövő víz, ha napi ennyivel le is lehet
apasztani. Mégis felvetném, hogy nem csak lentről jön az a víz.

Ha már kiderült, hogy van egy ilyen készüléked, van módod megmérni a
fogyasztását egy liter vízre vonatkoztatva?