[Epitesz-barkacs] Párátlanító gép

Lantos Gabor lantos.gabor at freemail.hu
2010. Nov. 6., Szo, 21:37:04 CET

> Le is mentetek a hőszigeteléssel a talajba?
Nem, csak lábazati hőszigetelés van a földig.

> Nálatok a fal nedvesedése a fő probléma, ha jól veszem ki, de ha fűtötök
is, szellőztettek is néha, nem hinném, hogy előáll a 90%-os páratartalom. A
penész tök más tészta, az a víztől van.
% -ot nem tudok mondani, de kimondottan kellemetlen, dohos volt a levegő

> Azért fura nekem ez az egész, mert egy ismerősömnek van egy mészkőből
épült háza, és csak 5 centi hungarocellt kapott, de azt a föld felszine alá
fél méterrel is (lehetett volna még lejjebb). Persze neki szerencsésebb a
helyzete, mert itt a talajvíz jó marha mélyen van.
Nálunk szerintem nincs magasan, a ház mögött van egy már nem használatos
emésztő, abból "magától" eltűnt a szennyvíz

> Előtte méter magasan volt csuromvíz a fal. Valami szigetelést sikerült
felfedezni a fal alján, de szerénke volt nagyon. Az összes padló fel lett
bontva, mély gödörré ásva, került oda kúlékavics meg szigetelt
aljzatbeton..., szóval onnan már nem jött föl többé víz. A csapadékvíz meg a
fél méterre leásott hungarocell miatt nem jutott hozzá a falhoz. Betonjárda
is került a ház köré, ami tőben a falról lecsurgó víz behatolása ellen
tömítve lett.
Igen, valami ilyesmi lesz itt is a megoldás, csak majd később

> Persze írod, hogy csak keveset kell kibírni, nyilván elköltöztök...
Igen, ez már folyamatban van

> Mit mértél?
Sosem mértem, nem is tudom, hogy hogyan kell

> Szóval egy szobában folyamatosan ki tud termelni 3 óránként egy liter
vizet kb?
> Az nagyon durva. Itt a ház szinte vízben állhat.
Igen, elég rossz a helyzet.

> Nem csak az számít, hogy hány mosás, hanem hogy mi a módja. Csurgóra
kiteregetett ruhák, vagy kemény centrifutázás?
A mi mosógépünkben pl. csak 400 -as centrifuga van, majd ez is ki lesz
cserélve, folyik is már...

> Ezek valódi okok lehetnek. Természetesen ha vízben áll a ház
(talajvízben), és nulla a fal szigetelése, akkor mese nincs, ez egy kőkemény
ok. Lehet, hogy nem csak a falak szigeteletlenek, hanem a padló is, nem?
Parketta van? Nem rohad?
Gyakorlatilag az egész ház alulról szigeteletlen.
A laminát padló pl. alaposan felpúposodik, nyáron meg visszább megy.

> ??? Milyen bajt tudna a gyerekeknek okozni? (A zajon kívül).
A száraz levegőtől a gyerekek folyamatosan köhögnek, nem véletlenül kell pl.
a lakótelepi lakásokban párásítót használni.
Amikor ott laktunk, el kellett mennem venni egy hideg párásítót, mert a
gyerek folyamatosan köhögött a száraz levegőtől (fűtési szezonban)

> Akkor mégiscsak nem olyan sok a falakból jövő víz, ha napi ennyivel le is
lehet apasztani. Mégis felvetném, hogy nem csak lentről jön az a víz.
Valamennyire csökken a vizessége, de el nem tűnik a víz, folyamatosan kapja
az utánpótlást

> Ha már kiderült, hogy van egy ilyen készüléked, van módod megmérni a
fogyasztását egy liter vízre vonatkoztatva?
Sajnos nincs olyan eszközöm, amivel meg tudnám mérni

G.