[Epitesz-barkacs] Párátlanító gép

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 6., Szo, 22:17:03 CET

Lantos Gabor wrote:
> Igen, valami ilyesmi lesz itt is a megoldás, csak majd később

> Igen, ez már folyamatban van

Na de ha elköltöztök, akkor bármiféle megoldás miért kell?

> A száraz levegőtől a gyerekek folyamatosan köhögnek, nem véletlenül
> kell pl. a lakótelepi lakásokban párásítót használni.

Ja, hogy túl alacsonyra megy a páratartalom? Van olyan, ami érzékeli a
páratartalmat, és arra tud szabályozni.

> Amikor ott laktunk, el kellett mennem venni egy hideg párásítót, mert
> a gyerek folyamatosan köhögött a száraz levegőtől (fűtési szezonban)

Hát akkor ott biztos nem volt közel se 90% a páratartalom, inkább csak a penész,
és annak a levegőben is jelen levő spórái meg bomlástermékek miatti szagok
okozhatták a problémát.

A másik listatársnak viszont a baromi magas páratartalom a probléma. (Remélem,
most nem az van, hogy az életmódbeli kritikák miatt permanens veszekedés van az
asszonnyal! :-) )

> fogyasztását egy liter vízre vonatkoztatva?
> Sajnos nincs olyan eszközöm, amivel meg tudnám mérni

Ha van villanyóra, csak azt kell leolvasni, és annyit megtenni, hogy arra a kis
időre minden mást kikapcsolni, ami bármennyit is fogyaszthat. Elég lehet egy
félórás mérés is úgy, hogy amikor már beindult, kb előáll az állandósult
állapot, akkor vizet kiönteni, villanyórát leolvasni, fél óra múlva kikapcs,
villanyóra újra leolv, víz mennyisége megmér. Persze, ha erre nincs mód, akkor
belenyugszom ám! :-)

(Nincs kizárva, hogy a végén még én is veszek egy ilyen szerkezetet, mert itt is
van egy hely, ami nem az én hatáskörömben van, és képtelen vagyok hatni az
elképesztő vizes életmódra. Ezért is érdekelne annyira, hogy mit tud
energetikailag a cucc. Amúgy is klímával megy a fűtés, szóval nem olyan ócsó a
versenytárs, mint a fatüzelésű kályha mondjuk.)