[Epitesz-barkacs] Párátlanító gép

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 10., Sze, 11:44:09 CET

Hogy egy kicsit a subjectnél is maradjak, vannak egész jópofa, nem túl nagy
páramentesítő kütyük 50eFt körüli áron, amik páratartalomra szabályoznak. Már
csak rá kéne bólintanom valamelyikre.

Olyan adatot, hogy kWh-nként hány litert produkál, csak 1-nél találtam, ennél
1,9 litert írnak. Ami azt jelenti, hogy kb 2,2kWh hő keletkezik a helyiségben
általa felvett kilowattóránként. Tehát kb 2,2-es COP-pal lehet számolni.

Persze lehet, hogy nem jól számolok, mert lehet, hogy nem elég a víz forráshőjét
számolni, hanem egy 100-->20 fokos hőlépcsővel is számolni kellene. Ezesetben kb
2,4kWh lesz, nem túl nagy a többlet. Hát mitagadás, jobbra számítottam, illetve
lehet, hogy vannak is jobbak, de általában nem írnak ilyen adatot. Na meg
nyilván függ attól is, hogy milyen párás és milyen hőfokú levegőből kell
kiindulni.

Asszem egy nem túl nagy teljesítményűre fogok elsőre rákattanni.