[Epitesz-barkacs] elakadtak a levelek?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Nov. 10., Sze, 11:59:45 CET

Zsolt  <epitesz1 at telectronic.hu> 2010.11.10. 10:30:46 +1h-kor írta:

> De ha már szóba került a köztes valahova csatlakozó gép..
> tudsz róla többet is ? milyen gyors a masinájuk ?

"Alapkiépítésű monitoring alrendszer"  ".... előfizetői, illetőleg
felhasználói köréből tetszőlegesen kiválasztható,...", tehát  a tetszőleges
minimum 60 vagy 900 vagy 3000 közé akár én is
figyelhető vagyok, bírói engdély kérése nélkül is

"Az alapkiépítésű monitoring alrendszer valamennyi költségét a szolgáltató
viseli."

és ez nem paranoia, hanem itt van a
http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0300100.TV
2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről

33. paragr. (4) A Nemzetbiztonsági Szakszolgálattal kapcsolatos - e törvényben
meghatározott - kötelezettségek megsértése esetén a bírság összege a jogsértő
szolgáltató árbevételének 0,5%-a.

92. paragr. (5) Az elektronikus hírközlési szolgáltató köteles az elektronikus
hírközlési szolgáltatáshoz a (4) bekezdésben meghatározott igényeknek
megfelelő műszaki rendszert - így különösen alapkiépítésű monitoring
alrendszert - létesíteni és ennek elérhetőségét hálózatában a kilépési pontig
biztosítani a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat részére a műszaki
alapkövetelményekről történő írásbeli tudomásszerzéstől számított hat hónapon
belül. Az alapkiépítésű monitoring alrendszer valamennyi költségét a
szolgáltató viseli.

188. § E törvény alkalmazásában:
1. Alapkiépítésű monitoring alrendszer: olyan rendszer, amely lehetővé teszi
az elektronikus hírközlési feladatokat ellátó szervezet előfizetői, illetőleg
felhasználói köréből tetszőlegesen kiválasztható, az előfizetők (felhasználók)
összlétszámának legalább 0,1-0,6%-át kitevő, 150 000 előfizetői létszám alatt
0,6%, de legalább 60, 150 000-1 000 000 előfizetői létszám között 0,3%, de
legalább 900, 1 000 000 előfizetői létszám felett 0,1%, de legalább 3000 (a
teljes előfizetői körből egy előfizetőre számított átlagforgalom legfeljebb
kétszeresével forgalmazó) előfizető vagy felhasználó kommunikációjának
egyidejű ellenőrizhetőségét és azok kísérőadatainak késedelem nélküli, teljes
körű, folyamatos, egyidejű kiválasztását és kiadását a kilépési pontra.
----------
Együttműködés titkos információgyűjtés, titkos adatszerzés érdekében,
illetőleg minősített időszakban és honvédelmi érdekből

92. § (1) Az elektronikus hírközlési szolgáltató köteles együttműködni a
titkos információgyűjtésre, illetve titkos adatszerzésre külön törvényben
felhatalmazott szervezetekkel. Az elektronikus hírközlési szolgáltató az
elektronikus hírközlési tevékenységét olyan módon köteles folytatni, amely nem
zárja ki, nem lehetetleníti el a titkos információgyűjtést, illetve a titkos
adatszerzést.

(2) Amennyiben a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat írásban kezdeményezi, az
elektronikus hírközlési szolgáltató a külön jogszabályban meghatározott
időpontig köteles megállapodni a Nemzetbiztonsági Szakszolgálattal a titkos
információgyűjtés, illetve a titkos adatszerzés eszközei és módszerei
alkalmazásának feltételeiről.

(3) Az elektronikus hírközlési szolgáltató köteles minden olyan - a 76. § (1)
és (6) bekezdésében foglalt bejelentési kötelezettség hatálya alá nem tartozó
- tevékenységéről, szolgáltatásáról, termékéről, illetve annak változásairól
közvetlenül tájékoztatni a Nemzetbiztonsági Szakszolgálatot, amely érinti,
vagy rendeltetésszerű működésében befolyásolja a titkos információgyűjtés,
illetve titkos adatszerzés érdekében az elektronikus hírközlési szolgáltató
által biztosított vagy biztosítandó feltételeket, eszközöket, módszereket,
eljárásokat.

(4) Az elektronikus hírközlési szolgáltató a szolgáltatás megkezdésével
egyidejűleg az általa használt, működtetett berendezések, helyiségek és az
együttműködő személyek tekintetében - külön jogszabályban meghatározottak
szerint - köteles biztosítani az elektronikus hírközlő hálózatban továbbított
küldemények, közlések, továbbá a szolgáltató által kezelt adatok titkos
információgyűjtéssel, illetve titkos adatszerzéssel történő megismeréséhez
szükséges eszközök és módszerek alkalmazási feltételeit. A szolgáltató az
előzőeken túl a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat kérésére, a szolgáltatás
műszaki jellemzői alapján a szükséges mértékben köteles biztosítani a
bevezetett szolgáltatással kapcsolatban a titkos információgyűjtés, illetve a
titkos adatszerzés eszközeit a kilépési pontig.

[...]

és még sok-sok részbn tárgyalja tovább....