[Epitesz-barkacs] pex vagy mu-III

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 12., P, 23:40:52 CET

vajk fekete wrote:
> most komolyan. ott elnek ezek a pasztorok, irni, olvasni nem tudnak,
> szamolni kecsket talan. irataik nincsenek, kozigazgatas nincs. a
> nomad elettol a mi szemunk szamara baromi oregnek neznek ki.
>
> es akkor mi van? hany evesek? amennyit mondak? amennyinek kineznek?
> hegyen elnek egyedul, en is 100 evesnek neznek ki 50 evesen.

Ebben sok igazság van, de az meglepne, ha sehol semmiféle papírja semmi ilyen
embernek nem lenne. Azt azért nem mondanám, hogy ez a nomád élet nem kedvez a
hosszú életnek, már ha valaki sikeresen elkerüli a betegségeket.
Arra gondolok, hogy ha valakit nem kap el valami nyavaja, ami elviszi, és
elfelejtik, hogy a világon volt valaha is, az biztos nem lesz kitéve mindenféle
műanyag kajának, nem fog elhízni (elég szűkösen élnek ilyen nomadizálós helyen),
kényszerűen megvan a mindennapi mozgás, mert még wc-re sem úgy megy, mint nálunk
szokás, plusz bejön ez a sugárzásos dolog a magas hely miatt (pl 4km magasság),
szóval el tudom képzelni, hogy kedvezőbbek a hosszú élet kialakulásának a
feltételei.

De semmiképpen nem átlagéletkorra kell gondolni!