[Epitesz-barkacs] Párátlanító gép

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Nov. 14., V, 23:47:59 CET

Szaniszló Zsolt  <szaniszlo.zsolt at gmail.com> 2010.11.14. 23:17:38 +1h-kor
írta:

> Üdv,
>
>  > a hitelesség 2 hőmérővel, az egyik vizes gézzel és a másik szárazon
> és a hőfokkülönbség a száraz hőmérő hőfokánál egy táblázatból leolvasható
>
> Köszi, erről még nem hallottam, beszerzek 2 hőmérőt :)

http://m.blog.hu/re/reklamator/image/Harmatpont.JPG

példaképpen:
piros oszlopon a száraz hőmérséklet pl 20celsius
abban a sorban kikeresem a vizes hőmérő pl. 12celsiust mutat,

onnan már látom, hogy  a vizes 12celsius oszlopa a 60%-osnál van

ez így (szerintem) messze pontosabb, mint amit a sorozatgyártott
szőkehajszálas
mérők mutatnak

 A nedvességtartalom ún. száraz-nedves hőmérőpárral is mérhető. Az egyik
hőmérővel a szokásos módon a levegő hőmérsékletét mérik, a másik hőmérő
higanygömbjét viszont nedves muszlinnal veszik körül. Ha a levegő nem
telített, akkor a nedvesen tartott hőmérőről víz párolog el, így hőenergiát
veszít, ennek következtében ez a hőmérő alacsonyabb hőmérsékletet mutat, mint
a másik. A közöttük levő különbség nagyságából következtetni lehet a levegő
nedvességtartalmára.

A relatív páratartalom a levegőben jelenlevő tényleges vízgőz mennyiségének és
adott hőfokon a maximálisan lehetséges vízgőz mennyiségének viszonyát fejezi
ki. A relatív páratartalom tehát azt jelenti, hogy a vizsgált hőfokon hány
százalék nedvesség van jelen a levegőben, a telítettséghez viszonyítva. Ezért
a relatív páratartalmat mindig százalékban adják meg.