[Epitesz-barkacs] Párátlanító gép

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 15., H, 10:41:55 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> húúúú, már majdnem beugrottam neki :-) mert a billentyűzeten is
> könnyű elütni
>
> muszliM -> iszlám
> muszliN -> finomszövésű pamut anyag  ( hu.wikipedia.org/wiki/Muszlin )

:-) Ezért volt a szmájli a végén.
Különben én már csináltam ilyen mérést, végülis egy hőmérővel is meg lehet
csinálni, mert nem olyan lassú ez. Én pl vattával tekertem be. Nem olyan
egyértelmű ám, hogy ez tuti megadja a harmatponti hőfokot, ugyanis a hőmérő
érzékelő része, ami be van tekerve a vizes akármivel, nem csak párolog, és
ezáltal hűl, ameddig tud, hanem képes ugye a környező levegő által melegedni is.
Akkor lenne tökéletes, ha a hőfelvétel erősen le lenne csökkentve valahogy, míg
a párolgás a végsőkig lehetséges lenne.

Ha pl kis ventillátorkával meg van fúvatva a vizes holmi, akkor lehet, hogy a
párolgás jobban fokozódik, mint a hőfelvétel. De az is lehet, hogy ha egy
fentről zárt serlegszerű valami veszi körül, pl hungarocellből, ami
megakadályozza, hogy a levegő fentről lefelé tudjon áramolni, a légcsere meg
diffúzióval megvalósulhat, akkor jobban közelíthetünk a valóságra.