[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 20., Szo, 16:21:45 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> ebben a cikkben a Forrás: Energia Központ Kht.
> "
> Mivel érdemes fűteni?
>
> Egy átlagos, 54 négyzetméteres lakás éves költsége fűtőanyag
> fajtánként
> 1.Háztartási tüzelőolaj 480000 Ft
> 2.PB gáz 480000 Ft
> 3.Éjszakai áram 318000 Ft
> 4.távfűtés(támogatás nélkül) 210000 Ft
> távfűtés(támogatással) 126000-180000 Ft
> 5.vezetékes földgáz(támogatás nélkül) 196000 Ft
> vezetékes földgáz(támogatással) 122000-169000 Ft
> [...]

Azért megnézném energetikailag is, de nem fogom. Elég érdekes számok.
(Az merült fel bennem, hogy a szén meg ilyesmi azért olcsóbb sokkal, mert aki
ezzel fűt, az jó eséllyel nem központi fűtéssel rendelkezik, hanem van egy
fűtött helyiség, a többi meg elég hideg. Ezzel szemben a gázzal és ilyesmivel
már nem ez a szokás, hanem még a wc alsó zugában is meleg van, sőt, a pincétől a
padlásig mindenütt sok esetben.

Ma azért más a kitörési pont, nem a szénre való visszatérés: hőszigetelés
ezerrel, meg még amit lehet.

Állítólag kétezerhuszonvalahányban már Mo-on is bevezetődik, hogy középületeket
már csak passzívház techológiával lesz szabad építeni. Ez nincs olyan messze, és
el tudom képzelni, hogy még kis plusz idő erre, és már sima családi házat se
lehet jogszerűen máshogy.

Aki tudja, hogy van ez most mittudomén Németországban? Állítólag már most is van
olyan, hogy bizonyos támogatások hozzáférhetőek, de csak ha passzívház épül.
Legalábbis ez egy járható ösztöke.

> A legdrágább a német brikett, ... A mázsánkénti ár ... 4600 forint
> .. A tűzifa mázsáját 2050 forinttól lehet kapni.
> ---------------
> most a mi falunkban német brikett 6000, tüzifa 2900

Ilyesmiket már nem muszáj a mifalunkban beszerezni, mert ha veszel mittudomén 3
tonnát, az nem olcsó, tehát egy kis többletfuvar belefér. Tényleg, szerintem a
fuvardíjak nincsenek benne, meg az emberi munka sem. Ezalatt a napi matatást
értem, és az ember hajlamos a saját munkáját nulla értéken számolni.

Sőt, azt is bele lehet venni, hogy a kukadíj kb 3000Ft/hó, ami átlagosan 4,4
körüli kukaszállítás, és aki így tüzel, az a kukába szokta rakni a hamut. Vajon
3 tonna szénnek mennyi a hamuja?

Sőt, vannak elvetemült emberek, akik kib...k a hamut az utcára pl jégmentesítés
címszóval, ami iszonyat mocskot eredményez az utcán, ennek a takarítása se
olcsó.