[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 20., Szo, 20:29:37 CET

vajk fekete wrote:

> elso erdekesseg:
> sved tomegkalyha. fatuzeles. sok teglabol van, jo vastag a fala, tobb
> masodik erdekesseg:
> a fenti kalyhat okosan meretezve, a kulsejet vizcsovel behalozva, es
> utanna kozetgyapottal jol leszigetelve csinalnak egy kazant.
> ha most epitenek uj hazat, erossen elgondolkoznek rajta.

Ezek tényleg nagyon érdekesek. Végülis a hőtárolós villanykályhában is ilyesmi
elvet használnak ki, persze nem vízcsöveznek, meg máshogy húzzák ki a hőt.

Szerintem ez utólag is megvalósíthatod. Vagy nincs hozzá hely, pince,
tüzelőtároló?

Van itt nálam 2 db hőtárolós kályhából való tégla, már rég meg kellett volna
mérnem a fajhőjét vagy ilyesmit. Lehet, hogy tényleg jobb tárolási kapac jön ki
térfogategységenként belőle, mint a vízből.