[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2010. Nov. 20., Szo, 20:11:50 CET

van egy mokas kazan, amit talan itthon talaltak ki.

eloszor egy hosszu, unalmas levezetes

az osszes vegyes meg szen tuzelessel az a gond, hogy a tuzelobol elore jo sok
bent van a kazanban, es ha elindult, eleg korlatosan lehet szabalyozni.
a pelletes meg hasonlo kazanok jol szabalyozhatoak, de pont az a modszeruk, hogy
keves tuzelo van bent egyszerre, adagoljak a tuzelot.

erre egy megoldas, hogy puffer kell. amibe be lehet lapatolni a sok meleget
szabalyozatlanul, es szabalyozva kivenni.

a viznek nagy a fajhoje, de csak 60 fok a hasznalhato tartomany. ezert sok viz
kell a pufferhez, szokasos haznal 1000 liter minimum.

szilard anyagnak kisebb a fajhoje, de nagyobb a surusege, es akar tobb szaz fok
tartomanyban is hasznalhato, ha a hoforras tud sokszaz fokot. viszont nem
keveredik, ezert maceras nagy terfogatban atmelegiteni, meg kivenni belole a
hot.

elso erdekesseg:
sved tomegkalyha. fatuzeles. sok teglabol van, jo vastag a fala, tobb tonna az
egesz. jo belul van egy tuzter, hoallo falakkal, amiben intenziv, magas
homersekletu eges van. kulon kamra van, ahol a fusthoz keves levegot adnak, ami
kamra meg maga is olyan forro, hogy errol a fustben levo egheto cuccok elegnek.
a cucc belseje 4-500 fokot is elerhet. ki van talalva a szerkezet, hogy a
hotagulas nem okoz gondot. szep lassan jon kifele a meleg, a kulso feluleten meg
leadja. a kulseje sosem tul meleg, 60 fok sincs. amilyen utemben jon ki a meleg,
olyan utemben le is adja. idoallando tobb 10 ora. ha nincs hideg, akar
ketnaponta eleg tuzelni benne, ha hideg van, akkor naponta vagy surubben.

masodik erdekesseg:
a fenti kalyhat okosan meretezve, a kulsejet vizcsovel behalozva, es utanna
kozetgyapottal jol leszigetelve csinalnak egy kazant.
 - magas homersekletu, utanegetos, sok fustjaratos, fustot visszahutos jo
hatasfoku eges
 - egyben hopuffer, a magas homerseklet miatt jo sok energiat tarol
 - a kulseje (na nem tuzelsz hulyen) sosem eri el a 100 fokot, ha ugy meretezed
a 60-at sem, szepen igeny szerint veheted ki belole a hot, mint egy vizes
pufferbol. siman radiatorral meg keringetoszivattyuval, termosztattal.

ha most epitenek uj hazat, erossen elgondolkoznek rajta.

vajk