[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 20., Szo, 19:53:33 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> sokan fűtöttek központi fűtést szeneskazánnal (régen a magyar Marabu,
> Totya, késöbbi időkben volt Carborobot, és sok más nevűek, de ezek
> mind központifűtéses volt  )

Lehet, de automatával sokkal kevesebben. Vagyis szénnel általában befűtenek,
este jó meleg van, aztán reggel már nem annyira, napközben még kevésbé, este
megint befűtenek.

Ha gázzal is így csinálnák ugyanabban a házban, lehet, hogy az is ócsóbb lenne.

Jó, végülis hajlamos vagyok elfogadni, hogy tényleg sokkal olcsóbb a szenes
módi, de ha volna hozzá kedvem, mint ahogy nincs, utánanéznék az
energiatartalmak arányának, pontosabban a Ft/MJ-nak.

> ez biztosan igaz, és az így sokkal kevesebb gáz helyett sokkal
> kevesebb szénnel....

Ez amúgy tök jó lenne szénnel is. Egészen pici kazán vagy kályha kellene, aminek
a hője szét van osztva a ház hőtárolóiban, vagy esetleg egy külön kis
hőtárolóban, aztán onnan mehet egész nap az energia a ház különféle részeibe.
Lehet, hogy napi pár darab ilyen németbrikettet kéne eltüzeni csak.

> de a konyhasónál is kevesebb természeti kárt okoz.

Lehet, hogy a tehéntrágya még kevesebb kárt okozna, csak nagyon rühellek
belelépni. Láttál már ilyen felázott pirosas-sárgás hamuval vastagon felszórt
járdát? Lehet dagonyázni a dzsuvában. Én rühelltem nagyon.