[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Nov. 20., Szo, 17:11:17 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.11.20. 16:21:45 +1h-kor írta:

> Azért megnézném energetikailag is, de nem fogom. Elég érdekes számok.
> (Az merült fel bennem, hogy a szén meg ilyesmi azért olcsóbb sokkal, mert
> aki
> ezzel fűt, az jó eséllyel nem központi fűtéssel rendelkezik, hanem van egy

sokan fűtöttek központi fűtést szeneskazánnal (régen a magyar Marabu,
Totya, késöbbi időkben volt Carborobot, és sok más nevűek, de ezek mind
központifűtéses volt  )

> fűtött helyiség, a többi meg elég hideg. Ezzel szemben a gázzal és
> ilyesmivel
> már nem ez a szokás, hanem még a wc alsó zugában is meleg van, sőt, a
> pincétől a
> padlásig mindenütt sok esetben.
>
> Ma azért más a kitörési pont, nem a szénre való visszatérés: hőszigetelés
> ezerrel, meg még amit lehet.

ez biztosan igaz, és az így sokkal kevesebb gáz helyett sokkal kevesebb
szénnel....

> [...]
>
> Ilyesmiket már nem muszáj a mifalunkban beszerezni, mert ha veszel
> mittudomén 3
> tonnát, az nem olcsó, tehát egy kis többletfuvar belefér. Tényleg, szerintem
> fuvardíjak nincsenek benne, meg az emberi munka sem. Ezalatt a napi matatást
> értem, és az ember hajlamos a saját munkáját nulla értéken számolni.
>
> Sőt, azt is bele lehet venni, hogy a kukadíj kb 3000Ft/hó, ami átlagosan 4,4
> körüli kukaszállítás, és aki így tüzel, az a kukába szokta rakni a hamut.
> Vajon  3 tonna szénnek mennyi a hamuja?
>
> Sőt, vannak elvetemült emberek, akik kib...k a hamut az utcára pl

de a konyhasónál is kevesebb természeti kárt okoz.