[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 21., V, 13:32:31 CET

Auth Gábor wrote:

>   Az akkuból sokkal könnyebb kivarázsolni és újra felhasználni az
> ólmot, mint a forrasz-anyagokból.

Ha ez a cél, akkor lehet, de biztos, hogy ez a cél? Nem tudom, milyen arányban
vannak az akkuk újrahasznosítva. El tudom képzelni, hogy igen szerény.

Azért érdekes lenne azt is megtudni, hogy az elektronikai holmik anyagai hogyan
hasznosulnak. Szerintem ott se az a jellemző, hogy a kukában landolnak, vagy
igen? Másrészt van ott sok más anyag is, nem csak a forrasz.

Jelenleg - tudtommal - van egy olyan probléma, hogy ezek szarabbak, ezért mintha
nagyobb lenne a meghibásodási arány. Még nekem is van 2 olyan fúrógépem, amiben
az elektronika szart be, meg egy kis akkutöltőm. Egy-két alkalommal orrba-szájba
átforrasztva újra jó lett, de aztán megint nem. Ha jól tudom, az űrtechnikában
nem is erőltetik a dolgot, annyira fontos az üzembiztonság. Nem lepne meg, ha
sok más ilyen terület is lenne. Én pl már elleszek ilyen ólmos
forraszanyagokkal, annyit sikerült bespájzolni, és nem is akarok áttérni, mert
megszívnám a javítgatásokkal. A felhasznált anyag aránya a gép súlyához képest
meg jelentéktelen, mondjuk 20 gramm/tonna vagy ilyesmi, de lehet, hogy erősen
túlbecsültem.