[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

Auth Gábor auth.gabor at javaforum.hu
2010. Nov. 21., V, 13:48:10 CET

Hi,

2010. november 21. 13.32.31 dátummal jhidvegi az alábbiakat írta:
> Ha ez a cél, akkor lehet, de biztos, hogy ez a cél?

  Igen, ez cél.

> Nem tudom, milyen arányban vannak az akkuk újrahasznosítva. El tudom
> képzelni, hogy igen szerény.

  Nem 100 százalék, de a hivatalos úton leadott autókból újrahasznosítják,
ahogy a becserélt akkukat is. Szlovéniában van egy nagyobb újrahasznosító
központ, oda hordják.

> Azért érdekes lenne azt is megtudni, hogy az elektronikai holmik anyagai
> hogyan hasznosulnak. Szerintem ott se az a jellemző, hogy a kukában
> landolnak, vagy igen? Másrészt van ott sok más anyag is, nem csak a
> forrasz.

  Nagyon sok elektronikai cucc kerül kommunális szemétbe, ott pedig nem lehet
szelektíven hasznosítani.

> Jelenleg - tudtommal - van egy olyan probléma, hogy ezek szarabbak, ezért
> mintha nagyobb lenne a meghibásodási arány. Még nekem is van 2 olyan
> fúrógépem, amiben az elektronika szart be, meg egy kis akkutöltőm. Egy-két
> alkalommal orrba-szájba átforrasztva újra jó lett, de aztán megint nem.

  Gondolom kellett az iparnak valamennyi idő, amíg kitapasztalta a RoHS
termékek ciklusát. Nálunk szinte minden elektronikai cucc RoHS, ebből egyedül
a DVD lejátszóban ment el a hang (mint írtam volt), amit lehet a RoHS
számlájára írni, de lehet, hogy nem attól van.

> Ha jól tudom, az űrtechnikában nem is erőltetik a dolgot, annyira fontos az
> üzembiztonság. Nem lepne meg, ha sok más ilyen terület is lenne.

  RoHS ugye 5-10 éves technológiai múlttal rendelkezik, ez elmegy akkor,
amikor olyan helyekre tesszük, amelyek könnyen cserélhetőek, de egy 20 évre
tervezett műholdhoz nem lehet odajárkálni, ugyanakkor elképzelhető, hogy simán
bírná a RoHS technológiával is 20 évig, csak kell technológiai tapasztalat,
hogy valóban bírja-e ennyi ideig.
--
http://www.javaforum.hu -=- http://www.enaplo.hu
Auth Gábor -=- http://www.javaforum.hu/web/10/authgabor