[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 21., V, 19:40:10 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a gáz ilyen szempontból "nagyon rövidlángú" (bár centi)
> koksz (vagy pl. faszén ) esetén  20-30cm
> feketeszénnél kb 60-90 cm

Nem is olyan rossz, lehet ezt forró térben tartani, és csak utána, a lángmentes
égéstermékből kivonni a hőt.

> ha cserépkályhával fűthetek, ott akár 15m láng is lehet a lánghossz,
> ott akár puhafával is lehetne fűteni

Nem hinném. Összekevered a lánghosszt a járathosszal. Lánghossz: az a hossz,
amin belül kémiai folyamat zajlik.

> nekem egy  "táskás hőcserélős" kazánom van, tehát ügyesen kell
> adagolnom a tüzelő
> faanyagot kis adagokban, meg fojtogatnom kell a füst útját,
> csökkentenem kell huzatot, és 40fokos víz van benne, akkor
> kátrányosodik keményen

Akkor valami el van rendesen kefélve. A kátrány ott képződhet, ahol még nem
égett el minden, ami eléghet, de már vannak jó hideg felületek, ahova
kicsapódhat a kátrány.