[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 22., H, 13:53:26 CET

Palasik Sandor wrote:

> Egy angol fizikus könyvét olvastam és igyekszem terjeszteni:
> Ez a különböző termények energiahasznosítása, átszámolva watt per
> négyzetméterre, azaz az éves energiatermelést elosztja az idővel és a
> szántóföld területével.
>
> Pl:
> repce (rape) biodízel: kb. 0.12 W/m2
> energiafű (switchgrass): 0.2 W/m2
> cukorrépa (sugar beet): 0.4 W/m2
> etanol búzából előállítva (wheat to ethanol): 0.18 W/m2

Milyen idővel osztják el? A napsütés tényleges idejével, vagy 365*86400
másodperccel?

Azért lenne érdekes, mert ha a tényleges napsütési idővel, akkor ez alátámasztja
kb, amit mondtam, hogy nagyon rossz a napfényhasznosításnak ez a módja. A nap
1...1,2kW/m2-rel süt, szóval párszáz watt még akár télen is összejöhet. Itt meg
tizedwattokról van szó, de úgy, hogy még csak a növény állt elő. Kivével az
utolsó itt, a bioetanol, na de ez ennek megfelelően pici is. Ezzel szemben egy
napelem ma már felülmúlhatja simán a 100W/m2-t, és már direktben vill.energiát
ad.

A napkollektor meg bőven több, mint a felét hasznosíthatja az érdemi (rá eső)
napenergiának.

Arra nem tudok adatot, hogy egy 1m2-es napelem mennyi energiafelhasználással
készíthető, és mennyit képes a működése során leadni, pedig ez is érdekes infó
lehet.