[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2010. Nov. 22., H, 12:19:43 CET

> Ez nem ilyen egyszerű. Aki ért hozzá (nem én, de hallottam
> ilyesmikről) kiszámolják simán, hogy a napenergiának az ilyen fajta
> hasznosítása még egy szar napelemnél is sokkal szerényebb
> eredményeket ad.

Egy angol fizikus könyvét olvastam és igyekszem terjeszteni:

A magyar címe kb: "Fenntartható energia az üres beszéd nélkül". Van benne
egy szóvicc is, az "üres beszéd" az szó szerint értve "forró levegő".

http://www.withouthotair.com/

Letölthető ingyen. Bár ánglius nyelven van sajna, de érdemes megnézni az
alul lévő táblázatot:

http://www.inference.phy.cam.ac.uk/withouthotair/c6/page_43.shtml

Ez a különböző termények energiahasznosítása, átszámolva watt per
négyzetméterre, azaz az éves energiatermelést elosztja az idővel és a
szántóföld területével.

Pl:
repce (rape) biodízel: kb. 0.12 W/m2
energiafű (switchgrass): 0.2 W/m2
cukorrépa (sugar beet): 0.4 W/m2
etanol búzából előállítva (wheat to ethanol): 0.18 W/m2

> Szóval a bármilyen növény energiacélú termesztése tudtommal
> kifejezetten pocsékolás. Ennek ellenére ezerrel csinálják széles
> körben.

Ja, bio ...

Palasik Sándor