[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 21., V, 13:06:51 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ettől függetlenül a levegőben levő széndioxidból napfényből
> fotoszintézissel pl. a fa, vagy az energiafű röhögve évente
> gyarapodik, és itt is csak politikai döntés irányítja, hogy kukorica
> és napraforgó helyett
> energiafű termelésére irányítják a "jövőképet", érdekcsoportok
> lobbitevékenysége miatt

Ez nem ilyen egyszerű. Aki ért hozzá (nem én, de hallottam ilyesmikről)
kiszámolják simán, hogy a napenergiának az ilyen fajta hasznosítása még egy szar
napelemnél is sokkal szerényebb eredményeket ad.
A megújuló energia ilyen felhasználása, tehát amiben növény keletkezik, csak úgy
frankó, ha ez a valami mezőgazdasági melléktermék. Direkt energianövényt
termeszteni csak akkor értelmes, ha az adott terület valamiért másra nem
használható. Pl most a vörösiszappal elöntött területek rehabilitációja után
jódarabig csak erre lesz alkalmas.

Szóval a bármilyen növény energiacélú termesztése tudtommal kifejezetten
pocsékolás. Ennek ellenére ezerrel csinálják széles körben.