[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2010. Nov. 22., H, 15:53:00 CET

megegy: minnel hidegebb vizzel hutod a kopenyt, annal nagyobb a leadott
teljesitmeny ugye. es annal nagyobb a kopeny viszonylag hideg resze!

egyszeruseg kedveert egy 1m3 kocka a kazan, a legkozepe legyen a tuzter 30cm
kocka, korulotte 20cm a forro resz, 15cm a langyos resz. a forro reszben vannak
a fustjaratok, a langyosban keves fustjarat.

316liter a forro resz, legyen 30% a lik benne, 2 t/m3 a surusege -> 442Kg
657liter a langyos resz, legyen 10% a lik benne, 2t/m3 -> 1182Kg

Ha az egesz bele 400 fokos, a kulseje meg 30 fokos (ami nem igaz, egy gradiens
lesz, de higyjuk hogy atlagban jo ez most saccolni), akkor a belsejeben
1KJ/KgK-val szamolva van (30 fokhoz kepest) 163MJ ho.

Ha nincs hoelvetel, tokeletesen hoszigetelt az egesz, akkor ez a ho egyenletesen
eloszlik az egeszben, az egesz (a kopeny is) 131 fokos lesz csak.

Ahhoz, hogy csak 95 fokos legyen, 57MJ-t kellene leadjon. Az elejen nem tud jol
leadni, mert hideg a kulseje, de ahogy melegszik a kulseje, egyre jobban ad le
kivul. Az anyagok hovezetesebol lehetne saccolni, hogy mennyi ido alatt mennyire
melegszik fel a kulseje, mekkora a kiegyenlitodes idoallandoja. Ha a kulseje mar
50 fokos, akkor 10cm szigeteles mellett 60W-ot ad le, ami 0.2MJ orankent. Hat
ebbol lassan lesz meg a szukseges 57MJ eltuntetese :-)

vajk