[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 22., H, 21:27:28 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a "bojler oldal" már másnaptól ment és megy "villanyosan" (abban van
> egy 3kW-os
> fűtőbetét, amit 13A-es terhelés gyanánt is használtam méréshez is)

Legalább részben használod, már ez is valami.

> a klímaoldalon a kompresszor nyomóoldali nyakánál volt eltörve  a
> 10-es rézcső,
> annak  a macerálása nem volt teljesen sikeres, és a "klímaszaftszag"
> miatt ez félbeszakadt, ( családi béke miatt )  és épületen kívülre
> kellene áttelepítenem a befejezéshez, de az valahogy mindig
> halasztódik  :-(

Hogy jön ez a családi békéhez? Gondoltam, hogy nyáron kint matattad. Vagy persze
igen, ha már bent fel van szerelve, nem lehet kint szórakozni vele.

De a megforrasztás már megvan, tehát csak a feltöltés hibádzik?

Amúgy meg asszem volt már róla szó, hogy ha a hőt a lakótérből nyeri, akkor
villanyfűtés esetén a megtakarítás nemhogy nulla, de ha nappali áramról megy a
fűtés, a bojler meg éjszakairól menne, akkor kifejezetten veszteséges a
használata.

Ha viszont fával vagy más, a villanynál lényegesen olcsóbb a lakásfűtés, akkor
már érdemes megbütykölni. A kültéri hőelvonásnál is vacak kell legyen, bár
akármilyen keveset is húz be kintről, az nyereség. A magas beltéri hőfok (víz)
miatt 2-nél jobb COP-ra nem kell számítani. Bár nem is biztos, mert emléxem,
hogy amikor új volt a klíma, összezsugorodott rajta a hőszigetelő gumihab-cső,
tuti elérte a 100 fokot a hőmérséklet a gázoldalon. Viszont COP-ot még sosem
mértem. (Idén fogok, mert van már teljesítménymérő, meg légárammérő, csak meg
kell kicsit javítani. Kell csinálni egy légcsatornafélét papírból, hogy a
keresztmetszet teljesen számolható legyen, így a levegő térfogatáram, és már
csak hőfokméréssel kell kiegészíteni. Ha összejön, leírom. Nem számítok valami
jóra, mert már elég öregek a cuccok, biztos jó nagy a résveszteség a
kompresszorokban..., de majd meglátom.)