[Epitesz-barkacs] nemet energia m.o.-on

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 23., K, 17:31:47 CET

vajk fekete wrote:
> viszont egy olcso 1m2 napelem nevlegesen tud 100Wp-ot, ami a mi
> eghajlatunkon evi 100kWh termelest ad. ez meg mindig tobb mint 11W/m2
> eves atlagban!

Ez jó, ezt az adatot nem ismertem. Szóval lehet, hogy napelemet kellene gyártani
inkább, sőt, a napelemnek van egy kellemes tulajdonsága: nem kell miatta
termőterületeket elvonni az élelmiszer-termelésből, kiválóan elhelyezhetők
tetőkön és más, nem kihasznált felületeken, házfalakon is akár.

Ráadásul nem csak eltüzelhető, tehát hőenergia származik belőle, hanem direkt
elektromos.
Ha meg a hő a cél, a napkollektor még sokkal többet ad, bár nem olyan magas
hőfokon, mint egy energiafű vagy más növény elégetése.