[Epitesz-barkacs] legmozgatas plafon alatt

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 25., Cs, 11:37:40 CET

vajk fekete wrote:
> a hungarocellel nem az a baj hogy eg vagy sem, hamar odaig er a lang,
> regen rossz. hanem hogy amikor a lang meg a kornyeken sincs, az egesz
> tuzkar egy festessel helyrehozhato szinten jar, a plafon alatt mar
> akkro siman 200 fok van, es csorog le a hungarocell.

Ezt is elhiszem, de ahol már a plafon alatt 200 fok van, ott már jó nagy a baj,
és kicsi az esély, hogy simán eloldtják, és a dolog megállna egy kis
festésigénynél. Ehhez nagy szerencse kell. Ilyen szerintem nem szokott történni.
Vagy még pic lángnál észlelik, és eloltják, vagy ha már ég az ajtó, függöny...
már késő, már akkora a füst, hogy házilag nem nagyon kezelhető.

Ha meg eszkalálódik a tűz, akkor úgyis tetőtől talpig minden tönkremegy, mert a
tűzoltók szétlocsolják az egészet akkor is, ha még alig ment tönkre valami, mert
pont a szomszédságukban tört ki a tűz, és 1 perc alatt odaérnek. Ha meg később,
akkor meg úgy szétverik, hogy a tűzfészkeket is megtalálják és eloltsák, hogy
minden tönkremegy, még a vasaló is, vagy bármi, ami bírja a hőt, az is.

A víz mocsok dolog ám! Nekem volt vízbetörésem egyszer, 1m magasan állt a víz.
Minden az égvilágon tönkrement szinte, alig maradt használható valami, de az is
úgy, hogy az igénytelenségem miatt használható, normális ember kidobta volna.
Pedig csak pár órát volt bent a víz. És csak víz volt, persze hozott sarat is,
de nem habos vagy milyen tűzoltóvíz, meg senki semmit nem akart szétverni -
kivéve a bejárati ajtót, azt simán belökték. Arra értem haza, hogy sok ember van
itt, és szivattyú megy az ajtóban, áram lekapcsolva...