[Epitesz-barkacs] vállas fúró vagy mi a neve ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 29., H, 23:31:02 CET

vajk fekete wrote:

> nem lehet egy 5.6mm furoba esztergan lukat furni, es egy 4.3-ast
> beleragasztani?

Azért én megnézném azt a műveletet, amikor a gyorsacélt valaki esztergán
felfúrja. :-)

Én inkább azt tenném, hogy valami palástköszörűssel az átmérőből levetetnék
1,3mm-t. (Sőt, az is lehet, hogy nem is 5,6-os, hanem 6-os fúróból indulnék ki.)
Aztán kicsit, ha kell, kézből hátraköszörülném a horonynál, hogy vékony legyen
az élszalag. Meg hát ugye a lépcsőnél is hátra kell köszörülni a vágóélnél.

Másik lehetőség: lehet kapni biztos hasonló méretű lépcsős fúrót, és azt
megköszörülni a szükséges átmérőre. Pl 6/5-öst. Az meglepne, ha 5,6/4,3-as
létezne, mert ha tizedenként párosítunk méreteket, a kombinációk száma olyan
óriási, hogy nincs értelme ilyet legyártani abban bízva, hogy talán valakinek
kell.