[Epitesz-barkacs] vállas fúró vagy mi a neve ?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Nov. 30., K, 12:06:40 CET

Zsolt wrote:

> most rákerestem a neten és valószínűleg az lesz a legolcsóbb ha
> veszek 4.3 mm-es és 5.6 mm-es fúrót, aztán a 4.3-assal belefúrók az
> anyagba majd az 5.6-osnak a végét megvezetőként leköszörülöm 4.3-ra és kész.

Mi lesz ez, vagy ennek a furatnak mi a szerepe, hogy ennyire vigyázni kell a
központos kivitelre?

Úgy is neki lehet fogni, hogy a bővítést nem egy lépcsőben csinálod meg, tehát
4,3, 4,5, 4,8, 5, 5,3, 5,6, de lehet, hogy nagyon elapróztam.
Akkor szokott simán felfúrásnál elmászni, ha asztali fúrógéppel fúr az ember,
ami keményebben megvezeti a fúrót, tehát képes oldalirányú erőre. Ha viszont
kézből fúr az ember, ez nemigen történik meg. Cserébe gond lesz az iránnyal. :-)

Viszont, ha van egy esztergád, és a munkadarab forog, a fúró áll a szegnyeregbe
fogott tokmányba, akkor képtelenség a félremenés. Tehát nem kellene egyáltalán
szarozni ezesetben a lépcsősfúróval. Még a mélységet is pontosan tudod belőni.

Ha nem ilyen a munkadarab, akkor pech.

> bár még nem tudom, hogy ezt itthon hogyan fogom kivitelezni, hogy
> pontos is legyen és az 5.6-os homlokfúróként is viselkedjen?

A pontosság csak idő kérdése. Ha van egy bármilyen köszörű, akár valami kis
nyákfúrógépbe fogható, és a nyákfúrót meg az eszterga késtartójába tudod
rögzíteni, akkor csak kellő sűrűn mérve, meg hát kis fogásokkal nyomulva nagyon
pontosra is megcsinálhatod a megvezetőt, ha persze az eszterga tokmánya van
olyan jó, hogy a fúró maga a befogás után nem üt.

Amikor kész, utólag a forgácsolófelületet akár vékony flextárcsán vagy a fent
már említett, nyákfúróba fogott kis köszörűvel, a gépet is meg a fúrót is kézben
fogva simán ki lehet alakítani.