[Epitesz-barkacs] futoviz gazosodik

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 1., P, 01:41:02 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> mondjuk a vasalkatrész és rézalkatrész között fellépő galvánelem
> vízbontás nem lenne, durranógázt (szerintem) nem termelne

Á, nem termel ott elektrolízissel semmi se gázt, simán csak a hőtől meg az
alacsonyabb nyomástól kiválik a gáz, és nem rögtön.

Az egész nem lenne, ha a betöltött víz mondjuk ioncserélt lenne, vagy ha
csapvíz, de egy vákuumszivattyúval előre meg lenne szivatva közel forrásig.
Elképesztő, hogy akár fél liter vízből mennyi gáz ki tud pezsegni vákuumban. Én
már próbáltam. A pezsgés elmúltával tovább csökkentve a nyomást a víz elkezd
forrni, ami pofára tök más jelenség, olyan, amilyet egy tűzhelyen megszoktunk.

Desztvízzel még nem próbáltam, de el tudom képzelni, hogy abban vajmi kevés
oldott gáz van. Meg forralt vízzel se próbáltam. Micsoda felelőtlenség! :-) De
még nem késő! (Főleg, hogy egy ismerősömnek ígértem, hogy kimosom a
fűtésvízrendszerét.)

Mi a fenével kéne megtölteni, hogy ne jöjjön létre a gátolt áramlást okozó
mindenféle lerakódás? Sok éve ugyanaz a jelenség, úgy eldugul neki a rendszere,
hogy kénytelen a gáz golyóscsapot kisebbre állítani, mert zajossá válik a cirkó,
felforr a víz benne a túl kicsi áramlás miatt. Valami rettenetes fekete dzsuva
jön ki belőle, ha nekiugrok kimosni. Még csak egyszer tettem meg, de gondolom
mások is csinálták az évek alatt. Akkor hoztam el mintát a fekete szarságból, és
próbáltam sósavval oldani, de csak kioldott valami kicsit belőle, a többi rá se
hederített.