[Epitesz-barkacs] szurkeviz volt pusztult indirekt

PL pocsai at atme-net.hu
2010. Okt. 3., V, 16:00:30 CEST

Hello Zoltan
Sunday, October 3, 2010, 2:10:11 PM, you wrote:

> Az esovizet szurke helyett inkabb valami kevesbe "vilagoskeknek"
> jelolnem... mert ugyan nem ivoviz tisztasagu, de kozeliti.

Hát ez változó, egy szárazabb időszak után a levegőböl, a tetőről, stb
elég sok minden belekerül, ami nem biztos, kívánatos. Persze hosszabb
esőzések esetén tisztul, tisztább lesz a begyűjtött víz. Viszont a
rendszert a szennyezettebb esetre illik tervezni.

> en szurkenek a mosdo, stb kimenetet tekintem.
> jo esetben az esoviz lehetne akar a kezmoso betapja is.

a kézmosó vize pedig a wc tartályba megy pl

> akarhogy gondolkodok, nekem ebben tobb reteg van, mint vilagoskek,
> szurke es fekete. de meddig erdemes lebontani? es mi az esszeru
> felhasznaloi kultura?

Szerintem  erre nem lehet általános 'világszabályt' kialakítani, hanem
inkább ezt  mindig  az  határozza  meg,  hogy az adott helyszínen,
környezetben mi a legcélszerűbb, leginkább megérő megoldás.

> a rajz tetszik, de szamomra pld egy mosogato kimenet is fekete,

Ahogy  most futólag nézem, ezt a szakirodalom szürkének veszi.  Persze
attól  is  függ  a dolog, hogy közvetlenül lesz újrafelhasználva, vagy
kezelve, ülepítve lesz, mint a beidézett rajzon is van.

> nomeg
> ezen nem latok ivoviz betaplalast, minden a service-bol jon..

Betáp   minden  bizonnyal  kell,  hiszen  az  esővízből  nemigen  lesz
önfenntartó a háztartási vízrendszer.  Ez valahogy lemaradt.

Viszont  úgy  tünik,  hogy  az  ilyen  rendszereknél a csőrendszer nem
ivóvízrendszer, hanem inkább "használati víz"rendszer.
Ivóvízre,  ha  a  betáp  csapvíz megfelelő, akkor lehet egy külön csap
mondjuk a konyhában, ami direkben a bejövő csőhöz csatlakozik. Vagy ha
olyan   a   hely,   ahol   a csapvíz nem az igazi ivóvíznek, ott úgyis
másképp lesz ivóvíz.

Ja  igen, kertes házas környezetben ne feledkezzünk meg a kútról, mint
betáp lehetőségről. Ez a víz - háztartási méretekben - ingyen van, még
ha  beszámojuk a vizkivétel kialakítási és fenntartási költségét, akkor
is jóval olcsóbb valószínűleg, mint a csapvíz.