[Epitesz-barkacs] szurkeviz volt pusztult indirekt

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Okt. 4., H, 17:27:09 CEST

Kormos Imre  <ikormos at freemail.hu> 2010.10.04. 11:09:32 +2h-kor írta:

> Ezt ilyenkor kezelik valamivel?
> A szappan elég izmos lerakódásokat tud csinálni még a 40-es csőben is, mi
> lesz ilyenkor a wc tűszelepével?
> KI

1976-80 között technikuskén a Műegyetem vizes tanszékén
dolgoztam, akkor módomban volt látni homokszűrőt,

egy kb 200-250mm átmérőjű henger, 150cm magas,
és ha átlátszóra készíted, akkor látni lehet, hogy a felülről
lefelé áramló szürkevíz alul már tiszta lesz,

fentről lefelé a trutyi fokozatosan átitatja a homokréteget,
amikor az aljáig ér a trutyi, a csapokat átkapcsolva
alulról felfelé (a szűrt víz mennyiségének töredékéért)
vissza lehet mosatni (regenerálni)

láttam, ahogy a homokrétegek tisztulnak, és az erős áramlás
hatására még a homokszemek is mozognak

el lehet képzelni, hogy pl a Duna sötétszürke, fekete vize a
10m homokréteg alatt szivattyúzva már csak egy kis klórozás után
Budapesti ivóvízkénk kering. (csápos kutakban szivattyúzzák)