[Epitesz-barkacs] vorosiszap Re: szurkeviz volt pusztult indirekt

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2010. Okt. 5., K, 06:11:46 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2010.10.05. 01:05:10 +2h-kor írta:

> Ha már bejött témába az esővíz belekeveredése a szennyvízbe, a most történt
> katasztrófa kapcsán marhára nem értek valamit:
>
> Itt ez a vörösiszap. Meg lehet nézni a guglin, hogy a tározó milyen lób...
> nagy.
> Az nem látszik persze, hogy milyen mély, de sehogyse fér a fejembe, hogy egy
> ilyen veszélyes anyagot hogy a francba lehet jogszerűen ilyen módon tárolni.
>
> Először is hogyhogy nem ástak valami marha nagy gödröt, bélelték ki
> alaposan, és
> abba vezették, ha már mindenképpen így kell tárolni?

vagy gödör vélhetően volt, mint ahogy pl. téglagyárakat ellátó agyagbányák,
ahová később a város szemetét vitték (pl. Bp 18 Szarvascsárda mellett
a piac területe, stb)

> Másodszor hogy engedhető meg, hogy beleessen az eső? Nyilván nem lehet

egy tó méretű területet nehéz lefedni (gondolj a tétényi (?) fennsíkra, pl
ahol Zsoltnál
volt az az árvíz )

> szikkasztásra alapozni, el kell az egészet a talajtól szigetelni. Arra
> bazíroztak, hogy amennyi csapadék beleesik, annyi kb el is párolog, vagy
> miaf..?

nagyrészt ilyesmire IS

> Itt a hibát nem mostanában követték el, hanem amikor ez az egész épült. Na
> de
> hogy a fenébe lehet, hogy a naaaaaaagy környezetvédőknek eddig egy kurva
> szavuk

amikor még tudták az öregek (1950-60-70-es évek) akkor nem ugathattak
(annyira) és azok már kihalva a tudásuk is elpusztult, mára a fiatal
környezetvédők
meg a múltat nem ismerik, és az 50-100 éves technológiát csak a "tudomány mai
állása szerint" látják

> se volt? Hát milyen jogon merünk mi verespatakról meg ciánszennyezésről
> papolni,
> amikor tök hasonló dolgokat művelünk mi magunk is? Hát nem?
>
> Nem tudom, máshol hogy dolgozzák fel a timföldet, de ha van ilyesmi
> kultúráltabb
> országokban, az meglepne, ha ilyen hülye tározókat építenének.

nyugodt lehetsz, hogy ott is így....

> Azt megértem, hogy egy duzzasztógát esetén van, hogy olyan magasra felgyűlik
> víz, hogy ha az kiöntene, akkor elvinne településeket, az se frankó, de az
> csak
> víz, valamint a szintjét technikai eszközökkel tudják befolyásolni. Na de
> ez!
> Hát ez felháborító.
>
> Na és mekkora titok övezte! Én pl egyáltalán sosem hallottam róla, hogy
> létezik

ha tudnál a mindenkori kormányok "háromezres kormányhatározatairól"
pl. "1990-1994 között 2299 db született, többnyire bizalmas és titkos
minősítésű háromezres kormányhatározatok gyűjteményét".

*************
 nemzetbiztonsági információk, vagy olyan döntések vannak, amelyeknek
nyilvánosságra kerülése veszélyeztetné Magyarország gazdasági érdekeit- mondta
Daróczi Dávid kormányszóvivő.

A legtöbb ilyen döntést - 2.299-et - az Antall-Boross kabinet hozta 1990 és
1994 között. A Horn-kormány 486, Orbán-kormány 380, a Medgyessy-, majd
Gyurcsány-kormány 339, a második Gyurcsány-kormány pedig eddig 139 háromezres
határozatot hozott.
http://www.privatbankar.hu/html/cikk/cikk.php?kommentar=21767

szóval "legyél nyugodt" ugyanilyen időzített bombákon ülünk, csak ma már EU
szintűeken
( a higany tartalmú energiatakarékos téma, a villanykörte erőszakos(!!)
betiltásásn keresztül )