[Epitesz-barkacs] vorosiszap Re: szurkeviz volt pusztult indirekt

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2010. Okt. 5., K, 09:24:04 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> egy tó méretű területet nehéz lefedni (gondolj a tétényi (?)
> fennsíkra, pl ahol Zsoltnál
> volt az az árvíz )

Na nem, Zsolt nem a tétényi fensík közelében lakik, az odébb van, ahol a
szoborpark van. Zsolt meg a patak közelében lakik.

Amúgy meg rendben, ha nem lehet lefedni a tavat, akkor nem tóban kell
gondolkodni, ha meg tóban, akkor minden módon gondoskodni kellett volna, hogy
annak a szintje ne lehessen magasabb a környezeténél.

Én már azt sem értem, hogy olyan technológiát hogy lehet kidolgozni és
üzemeltetni, ahol százezerköbméterszámra keletkezik ilyen jószerivel
kezelhetetlen anyag.
Vagy ez még valami félkész holmi? Utána még ezt valahogy továbbviszik,
feldolgozzák, a tó csak átmeneti tároló?

> amikor még tudták az öregek (1950-60-70-es évek) akkor nem ugathattak
> (annyira) és azok már kihalva a tudásuk is elpusztult, mára a fiatal

Dehogy pusztult! A kémia is, mint minden tudomány, szépen fejlődik, nemcsak
megmarad a tudás, hanem gyarapszik is. Ettől még ez lehet valami állat módon
felelőtlen dolog.

> nyugodt lehetsz, hogy ott is így....

Nemhogy nyugodt nem vagyok tőle, de el se hiszem, hogy ugyanígy történik. Rá
fogok keresni, hol van még jelentős ilyen tevékenység európában, és szétnézek a
guglival ilyen vörös tavak után. (Ha szánok rá időt, nem biztos.)

> szóval "legyél nyugodt" ugyanilyen időzített bombákon ülünk, csak ma
> már EU szintűeken

Ilyenen szerintem nem. Ez nagyon durva.