[Epitesz-barkacs] szurkeviz volt pusztult indirekt

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2010. Okt. 5., K, 14:04:59 CEST

jhidvegi írta 5 Oct 2010  13:51 levelében:
> Evidens, hogy ezt a rettentÑ súlyos emberi mulasztást ki kell vizsgálni.
> Más kérdés, hogy nem biztos, hogy manapság követte el bárki is a hibát, pl
> ez a szitu már fennálhatott akár egy évtizeddel ezelÑtt is.
Szerintem ez egyáltaslán nem egyedi eset, csak idehaza még nem volt
ekkora balhé.
A Tiszát ciánnal elszennyező baleset is egy hasonló ülepítőtó
gátszakadása volt. Hasonló balesetek az USA-ig bezárólag mindenfelé
előfordulnak.
Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy ezeket valah megtervezték
valamilyen befogadóképességre. Előbb-utóbb megteltek. Újat létrehozni
baromi nagy költség, inkább ezeket töltik túl. Természetesen
bevezetnek bizonyos műszaki megoldásokat, amiktől a túltöltés
kockázatmentessé válik - legalább is az engedélyezési folyamat
számára.
Ezek a nemzetközi konszernek tulajdonában levő üzemek komoly
zsarolási potenciállal rendelkeznek. Nem fog az anyacég tönkremenni,
ha bezár egy üzemet. Ennek fejáben remekül lehet érvelni n+1
munkahely megszűnésével, ami igen nyomós érv lehet a további
engedélyek kiadásához benyújtott műszaki megoldások elfogadtatására.
Mindaddig, amíg nincs baj, mindenki elégedett. Működik az üzem, telik
a tároló és baj sincs, tehát az engedélyezés is megfelelelő volt.

Egy ekkora balhé után évtizedes pereskedésre számítok, ami során
végre pontot lehet majd tenni a felelősség kérdésére. Pont egyszer
lesz, de ez nem jelenti azt, hogy kiderül feketén fehéren, hogy van-e
felelős. Hallottunk már a véletlenek halmozott egybeeséséről, még ha
műszakiként van is az érveléssel szemben fenntartásunk.

Üdv

szepygab
http://jokaja.hu